LIVE: Divadlo Sto zvířat nazkoušelo hru pro děti i dospělé

Vydáno 03.02.2014 | autor: redakce

Sto zvířat fungují už od roku 1990, na kontě mají patnáct alb a poslední z nich s názvem Tlustej chlapeček se včelou v kalhotách pokřtili první únorovou neděli v pražském Paláci Akropolis. A to hned dvakrát. Jednou pro děti a jednou pro "velký děti".

LIVE: Divadlo Sto zvířat nazkoušelo hru pro děti i dospělé LIVE: Divadlo Sto zvířat nazkoušelo hru pro děti i dospělé

Sto zvirat live2014 01STO ZVÍŘAT
Palác Akropolis, Praha
2. 2. 2014

Několik zimních koncertů pojala Zvířata netradičně. Jejich nová deska, která vyšla koncem loňského roku, je totiž věnovaná hlavně dětem. A proto se jim rozhodli přizpůsobit i koncerty - když ne celé, tak alespoň odpolední část.

Od tohoto scénáře se odvíjel také pražský křest Tlustýho chlapečka, který byl rozdělen do dvou částí - první, určená primárně dětem, startovala už v 15:00. Kapela během ní zahrála dvě desítky skladeb převážně z nového CD, které následně originálně pokřtila dětským pitíčkem z krabičky. A jak probíhá takový koncert pro děti? Před pódiem stála ohrádka, kde mohly dětičky bez dohledu dovádět, ale větší i menší výrostci běhali všude kolem. Mezi nimi postávali rodiče spíš jako publikum než jako dozor nad svými ratolestmi.

Sto zvirat live2014 02

Druhou část křtu věnovala kapela dospělým, nebo chcete-li "velkým dětem," jak sami předesílali. Před zaplněný sál Paláce Akropolis nastoupili v plné parádě, jak jsou na ně jejich příznivci zvyklí. A protože Akropole slouží i jako prostor pro divadlo, srovnání s divadelním představením se přímo nabízelo. Kromě klasických scének, doprovázení textu písniček všeříkajícími gesty a historek mezi písničkami, na které je specialistou zejména zpěvák Jan Kalina, se na pódiu vystřídalo téměř dvacet lidí. Kapelu tentokrát doprovodily mimo jiné i tři vokalistky. Koncert byl tak nejen hudební, ale i vizuální zážitek, dokonce se částečně měnily i kostýmy a to hlavně díky zpěvačce Janě Jelínkové a její sbírce pestrobarevných klobouků a péřových boa. Na pozadí pódia byla natažená obrovská plachta ve stylu designu nového alba, která tak částečně plnila scénografickou funkci. Křtilo se samozřejmě Havanou a kromě všech skladeb z nového alba zazněly i klasické pecky, bez kterých si už nikdo koncert Sto zvířat neumí představit jako Nikdy nic nebylo, Dáma s čápem, Novgorod, Nejkratší cesta, Veliká bílá ryba nebo Škola.

A kdo přišel na večerní křest? Sotva odrostlé náctileté děti byly tentokrát v menšině. Na Sto zvířat chodí totiž mnohem starší publikum. Ano, našlo se i několik jedinců starších padesáti let, ale výjimkou nebyly ani hudební nadšenci z věkové kategorie 40+. A i když nejvíce návštěvníků křtu byla ve věku 20 - 30 let, mezi posluchači byli i tatínkové a maminky se svými dospělými dětmi.

Sto zvirat live2014 04Sto zvirat live2014 05

Jako na každém správném křtu samozřejmě ani tady nemohli chybět hosté - mimo jiné se v Paláci Akropolis objevili Richard Genzer, Jaroslav Uhlíř, rodina Švestkova, František Kop nebo Ondřej Pala.

Stejným způsobem bude koncipován ještě plzeňský koncert v polovině února a brněnský začátkem března. Vezměte děti a nenechte si tuhle skvělou veselou kapelu ujít.