Vydáno 07.02.2014 | autor: redakce

První únorový čtvrtek byl malým svátkem všech českých metalových fanoušků. Do Prahy totiž po delší době zavítaly hned dvě skvělé světové kapely: Američtí Soil a Skindred z Velké Británie.

LIVE: Les paroháčů - Skindred a Soil vyfakovali Prahu LIVE: Les paroháčů - Skindred a Soil vyfakovali Prahu

56 SkindredSKINDRED, SOIL, MAPLERUN, THE.SWITCH
Lucerna Music Bar, Praha
6. 2. 2014

Ačkoliv před konáním akce zazněly fámy, že Soil coby support Skindred turné ruší, před české publikum nastoupili v plné parádě. A že to byla paráda! Soil svým výkonem překvapili, od posledního pražského koncertu si opět vylepšili pódiový projev. Show táhnul většinu času zpěvák Ryan McCombs, který kapelu v roce 1997 založil a po pětileté pauze se v roce 2011 do Soil zase vrátil. Zkušenosti, které během stovek koncertů, mimo jiné i jako frontman Drowning Pool, nasbíral, dokáže naživo skvěle prodat.

Ačkoliv se fanoušci rozehřívali pomalu a skákalo jen několik jedinců v první řadě, ze Soil přímo sálalo nadšení. Nad čím přesně, těžko říct, možná nad zaplněným Lucerna Music Barem, možná nad tím, že prostě jsou spolu a hrají skvělou muziku, co se lidem líbí. Celá kapela se zkrátka na Pražáky většinu času usmívala jako měsíček na hnoji, což je u metaláků výjimka. Kromě nejnovějších skladeb jako je třeba The Hate Song, zazněl samozřejmě největší hit Soil Halo, ale i překvapivě skvěle zahraný cover skladby Black Betty od australských Spiderbait.

36 Skindred

Po krátké přestavbě se rozeznělo intro a za zvuků zremixovalé melodie Darth Vader nastoupila hlavní hvězda večera - Skindred. Tahle alternativně metalová kapela je výjimečná na první pohled. Není třeba je slyšet, aby fanouškům došlo, že metalová kapela s černošským zpěvákem a s DJem bude originální kombinace. A že raggamuffin nebo scretche do metalu nejdou? Zase a znova to Skindred vyvrátili všem, kteří o tom doteď pochybovali. Důkazem byl i proslov zpěváka Benjiho Webbe o tom, že stejně jako je jejich muzika pestrá a barevná, vítají i svoje publikum pestré a barevné a pokud se to někomu nelíbí, tak "fuck you!"

Skindred vydali začátkem roku 2014 novou desku Kill the Power. A pokud řekne Webbe Kill the Power, musejí všichni pořádně zařvat. Jinak "fuck you!" Singl Kill the Power zazněl vzápětí, stejně jako další skladby z nové desky: Ninja, Worlds on Fire nebo přídavek We Live.

53 Skindred52 Skindred

Show, jakou předvádějí Skindred, je vždycky radost navštívit. Dlouhý proslov Webbeho na téma "včera jsem říkal našemu DJovi, který se jmenuje Fuck Face, že metaláci v Praze neposlouchají jen metal..." byl pravděpodobně nacvičený a Skindred ho opakují v každém městě, přesto ale jeho zakončení pobavilo. DJ brilantně zamixoval hitovku Thrift Shop od Macklemore a když dav sborem zpíval "this is fucking awesome," bylo jasné, že Webbe má pravdu.

Nobody, největší hit Skindred, který se objevil i na soundtracku ke hře Need for Speed Underground 2, zazněl až na závěr, ale to už v sále jediná ruka nezůstala dole. A samozřejmě, kdo neukázal paroháče, tak "fuck you!" Mezi přídavky potěšil zejména remix skladby Toxicity od System of a Down a nemohlo chybět ani "máchání prádla" prádla nebo zábava "dřepni si a vyskoč," oblíbené hry Skindred s publikem.

Poslední příležitost shlédnout Skindred měli Češi v létě na festivalu Mighty Sounds. A i těm, kteří by si metal nepustili, nezbývá než doporučit, aby si takovou show v budoucnu v žádném případě nenechali ujít.

text: Hedvika Pajerová, foto: Jitka Říhová

0,00