LIVE: Nebuď idiot. Buď jako Frank Turner

Vydáno 10.03.2014 | autor: redakce

Folkový písničkář, který vystoupil na ceremoniálu Olympijských her v Londýně a na největších festivalech v Evropě i po celém světě, Frank Turner, zavítal po dvou letech opět do Česka. Odehrál zde svůj koncert s pořadovým číslem 1545. Kdo by čekal kostkované košile a slámu, je vedle. Čtyřmi slovy: rock 'n' roll žije.

LIVE: Nebuď idiot. Buď jako Frank Turner LIVE: Nebuď idiot. Buď jako Frank Turner

frank turner and the sleeping souls-23FRANK TURNER & SLEEPING SOULS
Lucerna Music Bar, Praha
9. 3. 2014

V naší přetechnizované době je o akustické kytary čím dál větší zájem. Důkazem je nečekaná popularita kapel jako Mumford & Sons nebo The Lumineers. Své o tom vědí i švédští rockeři Royal Republic, kteří nedávno do Prahy zavítali se svojí netradiční akustickou show. Frank Turner si ale jakožto bývalý člen hardcorové kapely poskakuje jako solista se španělkou v ruce už nějaký ten pátek a kašle na trendy. Dotáhl to i na ocenění za nejlepší živá vystoupení. Jaké je know-how tohohle sympaťáka, který nešetří úsměvy, poskakuje synchronní taneční variace s doprovodným kytaristou a nenechá nikoho opustit sál bez prošoupaných podrážek a propoceného trička?

Zpívejte ve folkovém rytmu, ale mějte drive jako punkáč. Nechte si přeložit píseň do češtiny, zahlaste: "Holy cow. Czech pronunciation is fucking mental. This is going to be tough," a zazpívejte ji. Vyprávějte o svém obdivu k Praze a jejích osobnostech, ale nezapomeňte navázat písní o městě, kde jste vyrostli s poznámkou, že to vám žádné místo nenahradí. Buďte tedy upřímní, ale nelezte nikomu do zadku. Když vás vytleskávají zpět na podium, nenechávejte na sebe čekat. Vás přece baví být na jevišti, "Backstage is boring." Předkapel si vyberte třeba pět. Frank si přivezl dvě. Perfektní timing ale musí být samozřejmostí. Zahrajte si s jednou z předkapel na bicí. Nikdy se nelitujte, neteskněte. Zpívejte o smutných dnech, o snech, o opuštěních, o cestách daleko za hranice. Jenže zpívejte zároveň o tom, že je třeba nesedět na sesli a jít ven. Postavit se světu čelem. Je třeba tančit! Je třeba zatančit na singl Recovery tak dobře, že musíte přebít Švýcarsko, které pomyslnou soutěž o nejlepší tanečníky v publiku vyhrálo posledně. Projděte se lidem po hlavách s kytarou stále kolem ramen. Pořiďte si basáka, který basou střílí a pádluje. Pořiďte si doprovodnou skupinu, která vás nezklame a do posledního pohybu doplní váš temperament. Nechte na sebe jednou zasvítit "bodák", ale svou show vygradujte za stroboskopického šílenství.

frank turner and the sleeping souls-38frank turner and the sleeping souls-28

Udělejte tohle všechno a zanecháte za sebou po 21 písních v setlistu uřícené publikum, které kroutí hlavou nad tím, jak rychle to celé uteklo. A co na to Frank? Ten Frank, jež je vzorem pro každého chlapa v publiku? Více se dočtete v připravovaném rozhovoru, který Frank pro iReport těsně před koncertem poskytl. {vypnoutlink:Queen,Believe}

Setlist: Photosynthesis, Plain Sailing Weather, Peggy Sang The Blues, Losing Days, Try This At Home, Glory Hallelujah, Reasons Not To Be An Idiot, The Way I Tent To Be, Wessex Boy, Eulogy, I Am Disappeared, The Road, If I Ever Stray, Polaroid Picture, I knew Prufrock Before he Got Famous, One Foot Before The Other, Long Live The Queen, Recovery, The Ballad of Me and My Friends, I Still Believe, Four Simple Words

text: Alena Bílková, foto: Vojta Florian

0,00