RECENZE: Michael Kocáb v čele světové superkapely? Ano!

Vydáno 09.04.2014 | autor: redakce

V hudebním světě lze nalézt řadu spojení, která vyvolávají pobavené úsměvy značící drobné pochyby o duševním zdraví. Letošní rok nám přinesl na tuzemské scéně šílenost světového formátu. Zvěsti o novém projektu Michaela Kocába musel považovat za kachnu snad každý. Jak je to tedy doopravdy?

RECENZE: Michael Kocáb v čele světové superkapely? Ano! RECENZE: Michael Kocáb v čele světové superkapely? Ano!

kocab 2014 COVKOCÁB /PROUDFOOT /DONATI /SHEEHAN
AFTERSHOCKS
Warner Music
11 trax / 43:00

Tracklist: Aftershocks, Praying, Warning, Trademark Of Trust, What's In It For Me, Anna Drops, Death Row, Taking Back Our Lives, Brothers, Fall In Love, Chaos

Po vzkříšení původního Pražského výběru a odchodu z ministerské funkce se okolo Michaela Kocába zdálo být až podezřelé ticho. Bylo to ale ticho před bouří. A ta přinesla desku nazvanou Aftershocks, pod níž se vedle Kocába podepsal kytarový mág Glen Proudfoot známý z Pražského výběru II. To by se samo o sobě dalo pochopit, ale jak vysvětlit, že basu drtí Billy Sheehan z Mr. Big? A že bicí nahrál světoznámý Virgil Donati? Zkrátka je to tak.

Nepřejícník by rovnou řekl, že si Kocáb v takovém ansámblu musí lidově řečenou "natlouct hubu", což by mohla potvrzovat např. trpká zkušenost s vokalistou Dream Theater, při jehož projevu si většina fanoušků kapely ukusuje poslední články malíčků, aby si zacpala uši. Chyba lávky. Kocáb, zpěvák a hlavní aranžér, moc dobře zná své možnosti a našel si takové polohy, které mu plně vyhovují a je si v nich jistý. Nemá potřebu na sebe strhávat pozornost, stejně tak ani ostatní členové sestavy. Zejména Donati zde exceluje v precizní virtuosní hře, která je ale zcela účelná a v porovnání s "humpoláckým" stylem některých tuzemských bubeníků se není nutné bát, že se s kapelou začne o něco přetahovat.

Po hudební stránce jde o poměrně odvážný pokus, protože progresivní rock a instrumentální hudba v českém prostředí zpravidla znamená pro muzikanta smrt hladem. Ale za odvahu stejně patří kapele palec nahoru. Deska má bezesporu potenciál překročit tuzemské hranice, protože je o úroveň výš, než běžná domácí produkce. Minimálně proto, že některé songy (Anna Drops či Chaos) mají bezesporu hitový potenciál, který by bylo záhodno přetavit v úspěch.

BEST TRAX: Anna Drops, Chaos, Taking Back Our Lives
ZKUS TAKY: Pražský výběr - Straka v hrsti, G3 - Live in Denver, Liquid Boogie Roll - Another Dimension {vypnoutlink:Death}

Petr Bláha