LIVE: Brněnský Majáles v kapkách deště

Vydáno 08.05.2014 | autor: redakce

Do třetice a zároveň naposledy zakotvil majálesový kolos na Výstavišti. Ve vzduchu viselo spoustu otazníků, než je vystřídal déšť. Přesto přišli opět všichni. Následující řádky přináší střípky z Majálesu v Brně.

LIVE: Brněnský Majáles v kapkách deště LIVE: Brněnský Majáles v kapkách deště

majales 26BRNĚNSKÝ MAJÁLES 2014
Výstaviště
7. 5. 2014

Brněnské Výstaviště poskytuje dostatečné prostory, aby mohl festival odolávat jakýmkoliv přifouknutím ze strany pořadatele. Někteří namítali, že v betonovém areálu to bez travnaté plochy není ono, letos to mohli přijmout s povděkem, neboť právě beton uchránil návštěvníky od bláta a zastřešené pavilony daly zase odpočinout deštníkům a pláštěnkám, jelikož ty byly letos opravdu potřeba. Poměrně intenzivně totiž pršelo asi tři hodiny vkuse. To ale nezastavilo fanoušky Mandrage, kteří hráli na hlavní stagi venku, ani přívržence kapely Wohnout opodál. Jedinou nevýhodou areálu je větší vzdálenost od vstupních bran do centra dění, vyzrálo na to několik jedinců, co dorazili s koloběžkami.

majales 34majales 36

Letošní velkou novinkou se staly čipové náramky, které umožňovaly jednak vstup do samotného areálu, zároveň také fungovaly jako elektronická peněženka pro veškeré nákupy v areálu. Platilo se s nimi pití, jídlo, ve stáncích s módou a suvenýry, ale sloužily i pro ovládání různých zábavních stanovišť a hlasování v soutěžích. Pořadatelé se zbavili front u stánků, návštěvníkům přibyla starost o stav konta, prodejci na stáncích přišli o dýška. Technický průběh byl nakonec bezproblémový.

Protože má být Majáles oslavou jara (tentokrát se, pravda, zrovna nezadařilo) a studentského života, měly v areálu zastoupení místní univerzity - v protějších pavilonech se nacházela scéna Mendelovy univerzity a Vysokého učení technického, na nichž po odpoledním bloku následoval program hudební, Masarykova univerzita byla zastoupena pouze několika venkovními stánky. Králem Majálesu se stal po delší době zástupce z VUT, Miss byla zvolena reprezentantka MENDELU.

majales 41majales 21

Hudebně měla navrch MENDELU stage, vystupovaly na ní kapely jako Lake Malawi nebo Zrní, i když to třeba na první pohled nebylo z naplněnosti pavilonu patrné - konkurence v programu byla velká. Albert Černý dal i tak do koncertu vše, dokonce se uprostřed písně během hry na akustickou kytaru vydal na výlet ze stage dolů a publikum pod pódiem proběhl, což samozřejmě vzbudilo velké nadšení nejen u přítomných dam.

Na hlavní stagi propršené Mandrage vystřídal miláček všech festivalů Tomáš Klus a jeho Cílová skupina, který letos kromě osvědčených songů prezentuje novou desku. Vystoupení se neobešlo bez mnoha prasklých strun, typických vtipných gagů Kluse a Kučerovského a samozřejmě bez proudů malých srdíček. Po této stránce však bylo vrcholem koncert skupiny Chinaski, kteří zároveň uzavírali program hlavní stage. Posluchače potěšili starými rockovými skladbami jako Punčocháče i pohodovkami jako například Tabáček. Během jejich vystoupení šlehaly dokonce z pódia plameny a nechyběly ani ohňostroje. Úplně jiný svět se odehrával na komorní "tourbusové" stagi, kde hrály hip hopové formace jako PSH a Prago Union, obě, jak je to teď módě, s živými kapelami.

majales 69

majales 65

Na "krokodýlí" stagi to žilo hlavně v bloku kapel Monkey Business a MIG 21. První jmenovaní tentokrát zvolili umírněnější kostýmy, zato s sebou vzali hosta, v podobě tanečního striptýzového zpestření Anny Polívkové, za nějž sklidila velký potlesk. MIG 21 pak publikum rozproudili díky excentrické postavě Jiřího Macháčka. Na Migy navazoval program na vydařené MENDELU stagi, který završila místní elektronická formace MIDI LIDI. Po dvacetiminutovce zvučení přes čas rozpoutali elektronické peklo, přeživší ale natolik nabilo energií, že byli schopní pařit dál až do rána.

Pokrokový Majáles 2014 za námi, nabízí se nyní otázka: co bude následovat příští rok? Je možné jít ještě dál, schovávají pořadatelé nějaká další esa v rukávu? Osvědčily se všechny letošní změny?

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00