Colours of Ostrava: 7 NEJ momentů prvního dne

Vydáno 18.07.2014 | autor: redakce

Už první den Colours of Ostrava sfouknul slavný Rock for People jako svíčku. Vystoupení čtvrtečních headlinerů Shaka Ponk a MGMT, variace nehudebních atrakcí, připravenost areálu a nespočet dalších maličkostí dělá z ostravského festivalu nejlepší hudební přehlídku v Česku.

Colours of Ostrava: 7 NEJ momentů prvního dne Colours of Ostrava: 7 NEJ momentů prvního dne

Michal Hruza 2014 01ŠPATNÁ ZPRÁVA NA ÚVOD

Po cestě do Ostravy jste se možná dozvěděli, že koncert Michala Hrůzy je zrušen. Muzikant se v noci 17. července zapletl do šarvátky na Stodolní a leží v nemocnici ve velmi kritickém stavu. Utrpěl vnitřní krvácení do mozku a byl operován, jeho zdravotní stav je nadále vážný. Namísto něj na COO vystoupili Vložte kočku. Michalovi držímě palce, aby se brzy uzdravil.

DSC1817REKULTIVACE AREÁLU

Před dvěma lety, kdy se fesival přestěhoval do oblasti Vítkovických železáren, se díky štěrkovitému povrchu nedalo areálem příliš pohybovat. Bodání ostrých kamenů do nohou značně narušoval dojem z vnímání koncertů Janelle Monae nebo Alanis Morissette. Před rokem se situace zlepšila. Obří šutry byly rozmělněny na menší kamínky a letos pořadatelé navezli ještě menší a navíc je uválcovali. Uprostřed areálu vyrostla také promenáda lemovaná stánky s typickým festivalovým zbožím.

DSC 4562VÝBORNÍ SHAKA PONK NA ÚVOD

Jedním ze dvou hlavních headlinerů úvodního dne byli francouzští Shaka Ponk, kteří zaujali hned od první sekundy velmi působivou videoprojekcí. První minuty obstaralo video violoncellistky, o které si lidé z větší dálky myslela, že je reálná. Že jde o klam, poznali, až když se na videu objevil opičák Mr. Goz, který provázel celé vystoupení. Hodinová show překypovala energií. Colours of Ostrava jsou známé větším než malým množstvím ambientních zvuků a Shaka Ponk tento stereotyp krásně narušili - Francouzi s egyptskou zpěvačkou valili do diváků svůj mix punku, elektroniky, rocku, reggae, rapu a world music a kromě velmi působivé projekce a energické hudby zaujali také vřelou komunikací s diváky.

DSC 5162OSPALÍ MGMT

Jedno z největších letošních jmen Colours of Ostrava bylo do programu umístěno hned na závěr prvního večera. Šest kluků ve vytahaných tričkách zaplnilo po půlnoci hlavní stage, která svojí velikostí a kvalitou vybavenosti i zvuku nemá v tuzemsku obdoby. Na pěti screenech poletovaly psychedelické obrazce a atmosféra letní noci byla masově oblíbeným americkým experimentátorům nakloněna. Kdo ale MGMT naživo zažil, ví, že jejich koncerty nemají nejlepší pověst. Publikum oproti občasným pink floydovským vyhrávkám s nadšením ocenilo letní hitovky jako Time To Pretend a Kids. Přes řemeslně zahrané hity ale z ospalé kapely nesměřovala do publika žádná energie. Set nebyl zdaleka u konce, když se kroky ospalých diváků obrátily směrem k východu a skóre - čerství Shaka Ponk versus světoví MGMT je jednoznačně 1:0.

DSC2393OSTRAVSKÝ ORLOJ

Pokud si na hudebních festivalech nevystačíte jen s půlitrem dobrého vychlazeného a muzikou, ale oceníte i obklopující přítomnost všemožných uměleckých forem, tak se v Ostravě budete cítit jako ryba ve vodě. Pastva pro oči nekončí industriální siluetou, či bohatým programem zahrnujícím to nejzajímavější z české divadelní scény. Přímo naproti hlavnímu pódiu pravidelně odbíjí živý orloj španělského pouličního divadla Companyia La Tal. Příjemná atrakce potvrzuje, že se organizátoři festivalu nenechali ukonejšit silným line-upem, ale investovali do nezapomenutelné atmosféry po vzoru zahraničních festivalů.

DSC1894LES TAMBOUR DU BRONX

Kdekdo se možná zalekne etno image festivalu a má pocit, že obrovským jménům světové hudební scény sekundují hipíci mlátící do bubínků s bambulkami. To není případ francouzského sedmičleného maskulinního gangu, jež mlátí do popelnic za zvuků řevu, metalu i elektroniky. Alternativní špinavá podívaná ve stylu "v tomhle předměstí auty nejezdíme, my je krademe", které jste se jako divácí první show na hlavní stagei tohoto ročníku stali svědky, je důkazem, že nechat se unést můžete za zvuků úderů do čehokoli, pokud nechybí správná kadence a souhra. Rituál i mlátička na skákání, jedno jak Les Tambour du Bronx vnímáte, neopomíjejte je.

DSC1862BRZKÝ KONEC

Už léta se festival Colours of Ostrava potýká s tím, že jeho brány se zavírají příliš brzy. Kolem druhé se zavřou brány a pořadatelé vyhazují platící hosty za bránu areálu. Nenajde se ani jedna stage/stan, kam by mohli jít ti, kterým se nechce jít tak brzy spát. Byl čtvrtek, dá se to pochopit, ale čeká nás víkend a podobné konce jednotlivých dnů shazují slavný Colours do maloměstských zábav a tancovaček.

text: Daniel Maršalík, Alena Bílková, foto: Petr Piechowicz, Yvetta Stranská

0,00