LIVE: This Will Destroy You v Rock Café - slov netřeba. Doslova

Vydáno 17.09.2014 | autor: iREPORT

Představte si, že se na vás žene obrovská vlna. Neúprosná, valící se voda a v ní nestvůrný leviathan, kterým se necháte totálně zničit, převálcovat. A ještě k tomu dobrovolně a s radostí. Přesně takový byl koncert instrumentálních This Will Destroy You v pražském Rock Café.

LIVE: This Will Destroy You v Rock Café - slov netřeba. Doslova LIVE: This Will Destroy You v Rock Café - slov netřeba. Doslova

This Will Destroy You
Rock Café, Praha
15. 9. 2014

Předkapela Lymbyc Systym už hrála pro velice dobře zaplněný klub. Jejich set byl zvukově velmi příjemný, ovšem postrádal jakoukoli dynamiku a po půl hodině začal nudit. Nezbylo než sledovat excelujícího bubeníka a doufat, že už to brzy skončí. Jediný opravdu zajímavý moment se odehrál až úplně na konci setu, kdy dvojici na pódiu doplnili dva členové This Will Destroy You a odehráli společně jednu píseň.

Pokud Lymbyc Systym postrádali dynamiku, This Will Destroy You by ji mohli vyučovat: od začátku do konce pálili do publika směs tichých pasáží střídající se s explozemi kytarových stěn a totální smrští. A to všechno krásně nahlas. Nutno říct, že obě kapely (This Will Destroy You především) měli abnormálně dobrý zvuk což je potřeba vzhledem ke složitě nazvučitelným aranžím kvitovat s mimořádným povděkem.

This Will Destroy You přijeli představit novou desku Another Language, které věnovali celou půlku setlistu. Přestože starší věci (především ty z desky Young Mountain) působily lépe, nešlo se ubránit pocitu, že je v podstatě jedno, jakou píseň zrovna kapela hraje. Mnoho přítomných nepochybně ani jednotlivé písně nerozeznávalo: mnohem důležitější byl komplexní prožitek. Zavřít oči, tělo odevzdat rytmu a nechat se unést do jiných světů. Tato schopnost hudby přivádět publikum do jakéhosi "tranzu" je u This Will Destroy You jednoznačně akcentovaná a hlasitostí spolu s živelností živého provedení ještě značně posílená.

Jediné, co by se dalo setu This Will Destroy You vytknout, byla možná přílišná délka. Fakt, že patří ke špičce v oboru, však jednoznačně potvrdili a dokázali, že občas to jde i bez zpěvu. Stačí "jen" dostatek zvukové a aranžérské invence.

Text: Martyn Starý, foto: Jan Kuča
Témata: This Will Destroy You, Rock Café

0,00