RECENZE: Lenny Kravitz zní na Strut jak umělci, které poslouchal v dětství

Vydáno 01.10.2014 | autor: Daniel Maršalík

Lenny Kravitz v květnu oslavil padesátku a díky aktuálnímu albu Strut se může pochlubit desátým zářezem ve své diskografii. Ten jasně ukázal, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Zkouškou věrnosti jeho posluchačů bude i pražský koncert, která je naplánován na 13. listopadu v O2 areně.

RECENZE: Lenny Kravitz zní na Strut jak umělci, které poslouchal v dětství RECENZE: Lenny Kravitz zní na Strut jak umělci, které poslouchal v dětství

lenny-kravitz-strutLENNY KRAVITZ

STRUT
Mystic Production
12 trax / 53:20 min

Tracklist: Sex, The Chamber, Dirty White Boots, New York City, The Pleasure And The Pain, Strut, Frankenstein, She's A Beast, I'm A Believer, Happy Birthday, I Never Want To Let You Down, Ooo Baby Baby

Desáté album představuje Kravitze přesně tak, jak ho známe od samých začátků a jak ho lidé mají rádi. Muzikant opět vychází z hudby, kterou poslouchali jeho rodiče a na které on vyrostl. Snad i proto na závěr alba zařadil coververzi Ooo Baby Baby od Smokeyho Robinsona. A její pojetí je tak autentické, že rozhodně nezní jak z jednadvacátého století. Naopak aktuální dobu vzniku desky díky elektronické rytmice nejvíce prozrazuje první singl The Chamber. Ten má mimochodem velmi podobnou atmosféru jako píseň Black Velveteen z úspěšného alba 5.

Dalším singlem by se mohla stát skladba New York City, která bude díky gradaci jistě fungovat na koncertech, nebo píseň Happy Birthday. Obecně lze říct, že Lennyho novinka je seskládaná z hlavně rychlejších a středně rychlých písniček a prim hraje kytara. Dokonce i v pomalejších She's a Beast a I Never Want to Let You Down dal zpěvák přednost akustické kytaře před piánem.

Na desce není ani jeden duet. Spolupráce s populárními rappery Drakem a Jay-Z na předchozích deskách se Lennymu nijak zvlášť nevyplatila, a tak na Strut žádného nepozval. On vlastně do studia nezve nikdy skoro nikoho a i tentokrát si celou desku nahrál téměř výhradně sám.

Strut je přirozeným pokračovatelem tři roky starého alba Black And White America, na kterém vzdával hold soulu, funku a klasickému r&b. Kravitz se na současných nahrávkách už tolik nevyžívá v psychedelii a jednotlivé písně mají povětšinou klasickou stavbu - sloka, refrén, sloka a opakující se refrén. Na desce není vyloženě slabá píseň, ale nelze předpokládat, že by se z nějaké vykuklil hit typu Fly Away nebo Are You Gonna Go My Way. Přední příčky světových hitparád se padesátiletému sexsymbolu nejspíš vyhnou, ale jeho muzika je stále poctivá a s dlouhodobou trvanlivostí. {vypnoutlink:Lenny}

BEST TRAX: New York City, The Pleasure and The Pain, Happy Birthday
ZKUS TAKY: Prince & 3rdEyeGirl - PlectrumElectrum, Sheryl Crow - C'mon, C'mon, Lenny Kravitz - Black and White America

Daniel Maršalík