Vydáno 09.10.2014 | autor: redakce
V dílně Lenky Dusilové a její kapely Baromantika se koncem září urodila nová deska s názvem V hodině smrti. V těchto dnech k ní probíhá turné, moravský křest hostilo brněnské Sono.
LENKA DUSILOVÁ A BAROMANTIKA
SONO Centrum Music Club, Brno
8. 10. 2014
Turné, které odstartovalo 2. října v Opavě, slibovalo hned tři křty. V Brně proběhl první z nich. Praha je na programu 2. listopadu, Bratislava 18. února příštího roku. O hosty, kteří se na albu podíleli, se měla obě česká města podělit - v Brně měl vystoupit David Koller a Justin Lavash, v Praze byl avizován Dan Bárta. Ve skutečnosti byl jediným hostem, který se po boku Lenky Dusilové v Brně objevil, Martin Kyšperský z kapely Květy. Kyšperský pro Baromantiku píše texty, pro tento večer zastal ještě úlohu křtitele a desku V hodině smrti symbolicky polil čistou vodou. Pak spolu s houslistou a bubeníkem Květů a Lenkou Dusilovou zahráli skladbu Muka z repertoáru Lenčiné bývalé kapely Pusa.
Koncert se tak netočil čistě jen okolo aktuální desky, ale zabrousilo se i do skladeb z počátků její kariéry. Kromě zmíněných Muk předělali Baromantici ještě Pro tebe, kterou svým muzikantským umem o hodně pozvedli. Nelze se tomu příliš divit - co jméno, (Hlavenková, Karpentski, Béreš nebo Novák) to geniální hudebník, improvizátor, tvůrce. A také zpěvák! Vždyť jejich vokály, kterými často Lenku podporovali, byly bezchybné a barevně do sebe zapadající. Jmenovitě třeba v Baromantické, v Království zvyků nebo v nové skladbě Archiv dní. Martin Novák s Patrikem Karpenstkým předvedli i své dovednosti v beat boxu v písni Ptáci, která je postavena na elektronickém podkladu, a vzápětí přidali další z podobného soudku, syrovou Valérii.
Lenka toho během koncertu moc nenamluvila, jednalo se spíše o glosy k některým písním, případně o výplně mezi neustálým laděním svých kytar, které často střídala a ty se ještě častěji rozlaďovaly. Nejvíce se rozpovídala, když zjistila, že zapomněla svůj kytarový part v písni Luna, z čehož ji po několika vtipných poznámkách ostatních členů vysekal bubeník Martin Novák nasazením svého zpěvního partu a pokračovalo se dál. Novák se blýskl zpěvem i během jednoho z přídavků, v písni Brother, kde zastoupil původního Justina Lavashe z originální verze.
Další vtipný moment se skrýval v přídavku, jímž byla polská skladba Wspomnienie postavená na vrstvení vokálu, kde kromě svého vokálu nahrála i pozitivní odezvu z publika a musela tedy začít vrstvit od začátku. Drobnou chybičkou na koncertu byla snad jen rušivá rezonance ozývající se odkudsi z horní konstrukce pódia.
text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková
0,00
čtenáři
hlasuj