LIVE: DJ Wich je stále pán

Vydáno 30.10.2014 | autor: Ondřej Bambas

Po dva vyprodané večery hostí ve dnech 29. a 30. října Velký sál Lucerny unikátní vystoupení DJ Wiche se skupinou Champion Sound a hosty. Show je zábavná, návštěvník zavzpomíná na patnáct let českého hip hopu, do ohromujícího zážitku má však daleko.

LIVE: DJ Wich je stále pán LIVE: DJ Wich je stále pán

DJ Wich Champion Sound 01

DJ WICH X CHAMPION SOUND + CZ/SK ALLSTARS

Velký sál Lucerny, Praha
29.10.2014

Tomáš Pechlák aka Máňa aka DJ Wich působí na československé hip hopové scéně patnáct let. Proto se letos rozhodl spojit s živým bandem Champion Sound a za pomoci přizvaných hostů realizovat megalomanské vystoupení. Premiéra proběhla letos na festivalu Votvírák, největší pozornost ale byla upírána k dvojkoncertu v pražské Lucerně. Dohromady přes čtyři tisíce lidí, z nichž polovina již show viděla. Jak dopadl první večer?

Spojení živé kapely s rapem není žádnou novinkou, tuzemské scéně se tato forma performance však dlouho vyhýbala. Je škoda, že se k realizi nedostal Wich již před pěti lety, čímž by byl celý projekt ještě smysluplnější. V současnosti sice stále dává smysl, jeho vyznění je ale více retrospektivní událostí než regulérní show, jaké dělají právě přizvaní pánové z Champion Sound v Livě Bandu Prago Union. Samozřejmě je náročnější nahnat na jedno pódium pro jeden večer na dvě desítky hostujících rapperů a zpěváků, ale logistické a finanční aspekty ponechme stranou.

DJ Wich Champion Sound 22

DJ Wich Champion Sound 05

Obecně nevycházejí hip hopoví umělci ve zvukových hodnotách živých vystoupení příliš slavně a tento neduh trápí při mnoha koncertech i Velký sál Lucerny. Bohužel mínus a mínus tentokrát nedalo plus a rozeznat jednotlivé nástroje bylo kolikrát i včetně slov hostů velmi obtížné. Proto nelze ani adekvátně zhodnotit přínos živé sekce. K nejčerstvějším oživením však jistě patřily momenty, kdy si vzal k ústům jeden z nástrojů kapelník Radimo a v pozadí se ozval safoxón nebo příčná flétna. V hledišti se ale přílišná pozornost volnějším momentům sklouzávajícím k R&B (viz Party DJ s Darou Rolins) nevěnovala. Publikum čekalo hlavně na hutnější beaty CZ/SK produkce.

Celkově měla show slušný drive, bohužel několik míst koncept fatálně rozrazilo. Nevhodnou vsuvkou byli moderátoři, kteří jednak působili nepřipraveně, a ani jejich ostrovtip s konfetovými pistolemi to nezachránil. Jak se má komunikovat s publikem předvedl velmi dobře Majk Spirit, který dokázal plynule přecházet mezi písněmi a mluveným slovem a k tomu i vyhypovat fanoušky. O něco šetrnější zařazení by si zasloužili rovněž tanečníci Street Dance Academy a hlavně Marimba Live Drums, kteří se regulérní součástí show stali až v závěru jim vymezeného času, kdy se přidal Indy, a opět tak rozjeli tempo nastavené trojicí hitů My 3, Z tvojí ¼ a Hádej Kdo.

DJ Wich Champion Sound 04

Pokud opomeneme lehce podceněnou přípravu scénáře večera, šlo o velice zábavný večer, který přivedl na jedno pódium pro jeden (resp. dva) večer(y) široké spektrum naší hip hopové špičky. Z tvorby DJe Wiche bohužel chyběly některé zásadní prvky kariéry - zahraniční hostovačky z alba The Golden Touch, přátelé Hi-Def, Nironic či Rasco nebo jedna z posledních spoluprací s Ektorem a ani formace jako Kontrafakt a PSH nebyly kompletní. Přesto je devatenáctka hostů více než slušné číslo. Ať už to byl Rytmus, zpěvák Martin Svátek nebo ti nejvěrnější kamarádi Vladimir 518, Indy a LA4, lidi je hlasitě odměňovali. Spojovatel zkrátka zásadně udává po patnáct let směr domácímu hip hopu, a svými aktivitami dokonce nejen v rámci hudby, ale celé komunity. Jak prohlásil hned v úvodu Rytmus: "DJ Wich je pán."

Setlist: Kontrafakt – Zme úplně na piču, Odviati Vetrom, Rytmus – Cigánsky sen, James Cole – Jádro Kudla, Zmiz, LA4 – Mánie feat. James Cole, Denně feat. Martin Svátek, Refew – Nechci Víc feat. Martin Svátek, Moja Reč – Trocha Lásky, Vec – 3x A Dosť feat. Supa, Ledové Ostří feat. Indy a Zverina, Zverina – Pre tuto Chvíľu feat Elpe, Laci Strike & SDA, Dara Rolins - Party DJ, Pio Squad – Co Si Zasel, Boy Wonder – Píšem Vety, Paulie Garand – Na Zem/Kde To Začlo, Indy – My 3, Z Tvojí ¼ feat. LA4, Hádej Kdo feat. LA4, Marimba Live Drums, Delik – Hlas Ľudu feat. Majk Spirit, Majk Spirit – Umenie Žiť, Ženy Treba Ľubiť, PSH – Praha feat. LA4, Vladimír 518 – Du Dolu, PSH – Můj Rap, Můj Svět

text: Ondřej Bambas, foto: Jiří Vacek

0,00