LIVE: Xindl X s kamarády pro kamarády

Vydáno 30.10.2014 | autor: redakce

Ondřej Ládek alias Xindl X vydal na jaře desku Čecháček Made a na podzim vyrazil s celou kapelou na další část turné. Jedna ze tří zastávek jej přivedla do brněnské Melodky, následovat bude ještě vystoupení v Praze a Bratislavě.

LIVE: Xindl X s kamarády pro kamarády LIVE: Xindl X s kamarády pro kamarády

Xindl X Brno14 01

XINDL X
Melodka, Brno
29. 10. 2014

V Melodce bylo vyprodáno už začátkem října, podobný stav hlásí i Praha, v Bratislavě zbývá posledních pár lístků. Fakt, že se na Melodce děje něco velkého, signalizovaly fronty tvořící se před vstupem do budovy a vlnící se chodbami až ke vstupu do klubu, a také bezradně pobíhající jedinci zoufale shánějící nějaké lístky.

Jako host vystoupila Xindlova kamarádka, slovenská písničkářka Mirka Miškechová, jejíž hlas můžete slyšet ve skladbě Cudzinka v tvojej zemi z již zmíněného aktuálního alba Čecháček Made. Mirku na pódiu doprovázel Xindlův kytarista Lukáš Bundil, jinak také člen nové kapely Slza.

Xindl X Brno14 06

Xindl X Brno14 05

Xindl X zahájil koncert starším songem Chemie. Jiná chemie způsobila, že se mu během první písně rozbil kabel od mikrofonu a vzniklo okénko, které se pokoušel vyplnit vtipem. Jenže ani on, ani fanoušci pod pódiem, za nimiž doputoval mikrofon, žádný neznali. Takže to skončilo "s vtipem bez vtipu". Nicméně pak už hlavní aktér plynule pokračoval v představování aktuální desky: Orel mezi supy, Barbína se silnou pěveckou podporou publika, V blbým věku a nechyběl pochopitelně ani aktuální singl Čecháček a totáček.

Po této sérii pozval Xindl na pódium svého prvního hosta, Davida Deyla, který si zapěl např. Lež a nech si lhát. Jako další se na jeviště vrátila Mirka Miškechová. Hostů se na zde vystřídalo opravdu mnoho, po Mirce následoval Pavel Callta, aby zahrál píseň Naštěstí, kterou pro něj Xindl X složil. Posledním protagonistou byl písničkář a harmonikář Petr Lüftner, autor protestsongu Ty jsi to Ústí.

S přibývající hodinou nabývalo dění na pódiu i pod pódiem na divokosti, závěr patřil dobře hitům jako Anděl nebo Láska v housce. Největší peklo přišlo v podobě skladby Casio, kde publikum zpívalo sbor přesně jako v originální nahrávce. V závěru proběhl křest alba za přítomnosti všech vystupujících a s brněnskými kamarády se Xindl s kapelou po necelých třech hodinách hraní rozloučil hitovkou Dysgrafik. A kamarádi byli vlastně mottem celého večera - s kamarády pro kamarády.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00