LIVE: Glass Animals a padesát potemnělých odstínů duhy

Vydáno 19.11.2014 | autor: Ondřej Bambas

Nejprve měli přijet do Prahy v roli předkapely dánské zpěvačce MØ. Ta se ovšem rozhodla turné zrušit a anglická čtveřice se tak posnula na místo hlavní hvězdy večera. Koncert, který potěšil zejména fanoušky aktuální indie scény, prezentoval letošní vydařený debut Zaba. Podařilo se přenést barvitost desky i na pódium?

LIVE: Glass Animals a padesát potemnělých odstínů duhy LIVE: Glass Animals a padesát potemnělých odstínů duhy

glass animals-6

GLASS ANIMALS
MeetFactory, Praha
18. 11. 2014

Spousta návštěvníků se nechala nalákat nejen na koncert MØ, která v létě nadchla publikum festivalu Colours Of Ostrava, ale také na její support. Zpráva o zrušení koncertů zpěvačky tak část lidí zklamala, na druhou stranu dala prostor naplno odprezentovat, kam až se za svou krátkou kariéru skupina Glass Animals vypracovala.

Materiálu sice na svém kontě příliš nemá, na druhou stranu aktuálních jmen si poslední dobou v Česku začínáme cenit, proto se i do MeetFactory přišel podívat slušný počet lidí a vytvořili Glass Animals napoprvé kulisu, za kterou by byly rády i leckteré zavedené domácí skupiny.

glass animals-14

glass animals-22

Debut ZABA je nesmírně sexy nahrávkou, která ná komplexní atmosféru vystihující obraz tropického pralesa - lákavá a svůdná exotika skrývající v sobě i tajemství a určitý druh nebezpečí. Něco podobného tak očekává i návštěvník jejich koncertu. Hned po úvodní skladbě Psylla se zdá, že by tento koncept mohl fungovat. V prostředku potemnělého pódia stojí stůl s aparaturou pro kytaristu, baskytaristu a jejich klávesy včetně schovaných počítačů. Jednu stranu stage si hlídá bubeník, druhou opanovává zpěvák Dave Bayley. A svým zpěvem se nemýlí. Jeho barva hlasu zní i živě zajímavě a přesvědčivě. Okamžitě je jasné, kdo na sebe během show strhne největší pozornost: právě díky němu dostává koncert podobnou sexy atmosféru, kterou disponuje studiová nahrávka. Potemnělé odstíny veškeré škály barev. Stejné najdete v tropickém lese, kde hýří barvami celá fauna i flóra, jen kvůli hustému porostu proniká dovnitř minimum světla.

Právě osvícení dělalo skupině největší službu - vždy dvě tři světelné úpravy a tma. V momentě, kdy se však rozsvítilo, zjevila se na pódiu úplně obyčejná kapela, která ztrácela veškeré kouzlo. Směšné vlnění baskytaristy Edmunda nebo k hip hopu odkazujícímu mávání zpěváka Davea. Čtveřice skromných anglických kluků tetelících se nad odezvou středoevropského publika, nikterak ozdobená scéna, žádné projekce, žádné palmičky. Trochu jako když si pouštíte videoklip bez zvuku.

glass animals-15

Někdy to interpreti dokáží i bez všech "serepetiček" okolo, Glass Animals ale něco chybí. Více než regulérní koncert kapely, okolo které je zasloužený hype, působilo vystoupení jako showcaseový koncert schopných začínajících kamarádů, popřípadě by se hodilo na festival ve tři odpoledne, kdy by se nedostatky snadno skryly. Přestože vzduchem něco poletovalo, jejich první pražské vystoupení strádalo přidanou hodnotu. Přesvědčivé nebylo ani přídavkové finále s nudným coverem Westova Love Lockdown či upravenou verzí hitu Pools, který namísto gradace k roztančenému mejdanu vsadil na svou mírnější polohu. Napoprvé ne na sto procent, ale ostudu si Glass Animals rozhodně také neodvezli.

Setlist
: Psylla, Black Mambo, Exxus, Gooey, Walla Walla, Intruxx, Hazey, Toes, Flip, Cocoa Hooves, Wyrd; Love Lockdown, Pools

text: Ondřej Bambas, foto: Čestmír Jíra