Po šesti letech se blonďatá saxofonistka Candy Dulfer vrátila do Lucerna Music Baru. V roce 2008 udělala velký dojem, a proto nebylo překvapením, že pražský klub vyprodala.

LIVE: Sexy blondýna Candy Dulfer vyšla popovému publiku naproti LIVE: Sexy blondýna Candy Dulfer vyšla popovému publiku naproti

Candy Dulfer 01

CANDY DULFER
Lucerna Music Bar, Praha
18. 11. 2014

Poslední dva koncerty Candy Dulfer v LMB se výrazně lišily. Saxofonistku doprovází nová kapela, která je popovější a hodí se více k živému přehrání desky Crazy, jež sklidila rozporuplné reakce. Nový band oproti tomu předešlému bohužel postrádá groove a nedokáže ho vykouzlit ani při slavných funkových peckách Pick Up The Pieces a Sax A Go Go, které dvouhodinovou show uzavíraly.

Kapela hrála zřejmě přesně to, co si předsevzala, ale slapu na basu se publikum nedočkalo. Bubeník a DJ v jedné osobě, i když se "předváděl", měl do černošského jazzového bubnování hodně daleko. Mladým naproti šli i vokalista s rapperem/beatboxerem, jejichž vrchol přišel těsně před přídavky. Postarali se o poměrně nudnou beatboxovou vsuvku, kterou okořenil až cover I Like to Move It známý od Real 2 Real. Na něj navázaly další covery, tentokrát už ale i se zpěvákovou účastí. Společně vystřihli Jacksonovu Billie Jean a Usherův hit Yeah! I do následné skladby Pick Up The Pieces kapela vtěsnala útržky současných popových hitů.

Candy Dulfer 03

Candy Dulfer 14

Candy Dulfer si v posledních letech spíš hraje. Možná už ji nebaví věnovat se pouze dřevnímu funku a být vnímána jako někdejší ozdoba Princovy kapely. Setlist je vystaven na písních jejího posledního, již zmíněného alba Crazy, které ale často působí jako zajímavější "výtahové" fůze jazzu. O něco veseleji vyzněla novinka History, kterou si Holanďanka testuje na živých vystoupeních.

Muzikantka v posledních letech začala ve velkém používat modulátory hlasu a zejména i proto na pražském koncertě hodně využívala halfplayback. Naštěstí jí zůstala schopnost komunikace s diváky, které si umí získat na svou stranu například tím, že sejde z jeviště mezi posluchače a předvede skvělé saxofonové sólo, nebo po koncertě chvíli zůstane na jevišti a podepisuje booklety a vstupenky.

Candy Dulfer 33

Vrchol večera nastal poměrně záhy, a to když Candy se svým dlouholetým kytaristou Ulco Bedem zahrála svou nejznámější skladbu Lily Was Here. Slavný duet saxofonu s kytarou, původně natočený s Davem Stewartem, trval dlouhých čtrnáct minut a získal obrovské ovace. Zatímco některé funkové bandy mají často problém udržet zájem publika při pomalých skladbách, rodačka z Amsterdamu se ničeho podobného nemusela při tomto megahitu obávat. Posluchači ji viseli na rtech a čekali gradaci obou hlavních instrumentalistů.

Pětačtyřicetiletá hráčka na alt saxofon je stále sexy dračice, která to umí pořádně rozjet. Jen v současné době asi nemá příliš náladu na hudbu, která má koule.

text: Daniel Maršalík, foto: Jana Zvolánková

0,00