LIVE: Pěvecký stand-up kanadských Pražáků How To Dress Well

Vydáno 20.11.2014 | autor: Ondřej Bambas

Podle názvu by návštěvník očekával přednášku na téma vhodného oblékání. Přestože Robert Sedláček nakonec nedorazil, o zábavu bylo během večera postaráno a pro mnohé se překvapivě nejednalo pouze o ubrečený večer Krellových tklivých písní, ale příjemný koncert proložený břitkým humorem.

LIVE: Pěvecký stand-up kanadských Pražáků How To Dress Well LIVE: Pěvecký stand-up kanadských Pražáků How To Dress Well

How To Dress Well  live2014 09

HOW TO DRESS WELL

Futurum Music Bar, Praha
19. 11. 2014

O půl desáté vystoupil Tom Krell na pódium. V černé košili a bundě. Trochu nejistě. Přešlapoval, rukama odpočítával doby a hlavou pokyvoval do rytmu intra. Vypadalo to, že před svou první návštěvou Prahy je nervózní a jeho postoj odpovídal uplakaným písním ze tří nahrávek, které pod hlavičkou How To Dress Well doposud natočil. O pár minut později se však ukázalo, že první dojem byl zcela nesprávný.

Svůj projekt představil na pódiu jako kapelu. Možná aby si odlehčil od trapných momentů, kdy vystupuje před neznámým publikem, a má za úkol uvést sebe a své spoluhráče, pokusil se o vtip se záměnou jmen a postav, až ze sebe a svých spoluhráčů udělal příležitostné hudebníky z Prahy. Navíc šlo o poslední regulérní vystoupení jejich aktuálního turné, takže ze sebe zřejmě hudebníci chtěli shodit stres posledních hodin na cestách. Naštěstí nelze říci, že by komickými výstupy večer trpěl. Ty naopak dodávaly celé show lidskou tvář a dostatečně uvolněnou atmosféru, kdy působily písně o to přirozeněji. Možná se z nich někdy vytrácela emoční hodnota, kterou při soukromém poslechu vzbuzují, na druhou stranu tento přístup ukázal, že jde pouze o písně, za nimiž stojí obyčejný člověk. Ale i schopný hudebník.

How To Dress Well  live2014 10

Přestože během devadesátiminutové show stihl přehrát pouhých jedenáct skladeb, hudební zážitek byl dostačující a v poměru ceny a výkonu dostal návštěvník adekvátní satisfakci. Setlist se skládal zejména z materiálu letošního alba What Is This Heart? včetně závěrečného singlu Words I Don't Remember, po němž celou akci ukončil a capella zazpívanou ukolébavkou.

Umělec si je také vědom zesílení zážitku obrazovými vjemy. Neomezuje se ovšem na předem nahraná videa, ale součástí týmu je i jeden člen obsluhující projektor. Nejen že vizuál nebyl nikterak násilný a neodváděl pozornost od hudby, ale stal se součástí kapely, kdy tvořil pozadí i rám celého obrazu.

How To Dress Well  live2014 02

How To Dress Well  live2014 08

Definovat obraz How To Dress Well není lehké, dokonce vás nemusí z reproduktorů či sluchátek tolik bavit, ale pokud máte rádi R&B a zároveň si poslechnete alternativní pop, zasnít se na takovémto koncertu je snadné. Kdo si našel cestu zahřát se v chladný podzimní den do smíchovského klubu, pravděpodobně odcházel spokojen. Žádná velká akce, pouze příjemný zábavno-hudební večer v režii severoamerické čtveřice, na který si vždy s úsměvem rádi vzpomenete.

text: Ondřej Bambas, foto: Jan Kuča

0,00