LIVE: Lenny Kravitz dobrý dojem zachránil až hity v závěru

Vydáno 19.12.2014 | autor: Daniel Maršalík

Lenny Kravitz listopadový termín svého koncertu v České republice pro nemoc zrušil. Náhradní datum se našlo až těsně před Vánocemi, což znamená, že Pražané byli úplně poslední, kdo mohli amerického hezouna v roce 2014 slyšet živě.

LIVE: Lenny Kravitz dobrý dojem zachránil až hity v závěru LIVE: Lenny Kravitz dobrý dojem zachránil až hity v závěru

LENNY KRAVITZ
O2 arena, Praha
19. 12. 2014

Oficiálním otvírákem rockové show byla skladba Dirty White Boots, větší ovace však sklidila následující American Woman, hitová coververze originální písně od The Guess Who. Po ní Lenny zavzpomínal na rok 1991, kdy hitparády dobýval milostnou It Ain't Over till It's Over.

RETRO: Poprvé s Lenny Kravitzem

Kravitz mnohé návštěvníky Strut Tour překvapil setlistem, který čítá včetně přídavků pouze třináct položek. Ovšem nelze říct, že by koncert trval krátkou dobu. Newyorčan nechával v písních vyniknout jednotlivé členy své kapely, a tak se stopáž některých skladeb natáhla i na patnáct minut. Nejvýraznější to bylo u starších kousků Sister a Always on the Run, kde ze všech skvělých muzikantů vynikl zejména trumpetista. Celkově ale nejvíce prostoru Lenny daroval svému letitému kytaristovi a spoluautorovi Craigovi Rossovi. Lidé  pozitivně reagovali i na bubenici Cindy Blackman, která se k padesátiletému Američanovi vrátila po deseti letech.

Kravitz se v pražské O2 aréně zdržel dlouhých lásko a mírotvorných projevů, naopak se jako pravá rocková hvězda choval trochu pozérsky - když na jevišti došel k nějaké z kamer na bocích stage, neváhal s ní "komunikovat" a předvádět se. Obecně lze říct, že Lennyho vystupování bylo plné efektních gest, které mohou vypadat dobře zejména na fotkách. Show ovšem působila poměrně sterilně - Kravitz jako by tisícům divákům dával víc, než se mu vracelo.

Změna nastala až při megahitu I Belong To You, kdy se zvedla i velká část sedících diváků. Od té doby měl koncert tu správnou atmosféru. Dokonce ani nevadilo, že zpěvákovi se nepodařilo na publiku vyloudit těžké sbory u Let Love Rule, při které se obvykle vydává na dlouhou pouť mezi fanoušky. Nyní se této sportovní disciplíny Lenny nadobro vzdal. Typické "Let Love Rule" činí problémy Čechům na každém Kravitzově koncertu a nyní to byl prohraný boj. Publikum se pochlapilo až při Fly Away, kdy zpěvy z hlediště byly zřetelně slyšet i do naplno nazvučené rockové pecky.

Koncert, který zprvu měl chladnější atmosféru, postupně gradoval. V přídavcích zazněl singl The Chamber z aktuální desky a megahit Are You Gonna Go My Way. Absolutně největší halo však nastalo v úplném závěru, kdy Kravitz přizval na pódium - k překvapení všech přítomných - neohlášeného Carlose Santanu! Jejich desetiminutový jam, v němž kytarovému mistrovi zdatně sekundovali i Craig Ross, holohlavá basistka Gail Ann Dorsey a Santanova choť Cindy Blackman, byl vrcholem celého Kravitzova představení.

Setlist: Dirty White Boots, American Woman, It Ain't Over 'Til It's Over, Strut, Dancin' Til Dawn, Sister, New York City, Always on the Run, I Belong to You, Let Love Rule, Fly Away, The Chamber, Are You Gonna Go My Way

text: Daniel Maršalík, foto: Mathieu Bitton (facebook Lennyho Kravitze)

0,00