Pro ty, kteří nestihli podzimní křest nové desky v klubu Podnik, byl předvánoční koncert Lanuga v Jazz Docku skvělou příležitostí vychutnat si čerstvý materiál na vlastní uši a oči.

LIVE: Lanugo v Jazz Docku naladilo na vánoční atmosféru LIVE: Lanugo v Jazz Docku naladilo na vánoční atmosféru

Lanugo live2014 07

LANUGO
Jazzdock, Praha
19.12. 2014

Koncert v Jazz Docku pár dnů před Štědrým dnem se pro Lanugo a její fanoušky stává tradicí - ten letošní byl už třetí v řadě. Prostor na břehu Vltavy, jediný z pražských jazzclubů, který dává prostor i jiným žánrům, než těm s jazzovým či funkovým zaměřením, byl při této příležitosti zatím vždycky zaplněný a letošní rok nebyl výjimkou.

Zdejší koncerty začínají většinou lehce po desáté, a tak nebylo překvapením, když se úvodní tóny prvního songu, Rejnoků noci ozvaly kolem čtvrt na jedenáct. Od počátku koncertu byl klub nabitý pozitivní energií, a i když se vzhledem ke kombinaci sedících a stojících lidí nedalo mluvit o tanci, diváci si koncert užili v dobré náladě až do konce.

Lanugo live2014 02

Lanugo live2014 06

Po technické či zvukové stránce se dá Lanugu jen těžko něco vytknout - všichni z muzikantů jsou profesionálové, kteří přesně vědí, co si mohou dovolit, celý repertoár mají bezchybně nazkoušený a přímo v Jazz Docku řada z nich hrává i s jinými projekty. Co je trochu na škodu, je poněkud sterilní projev, kdy jedinou komunikaci s lidmi v publiku zajišťuje zpěvačka Markéta Foukalová a i ta svým lehce svérázným způsobem. Zbylí muzikanti jsou na podiu tak trochu sami pro sebe, soustředí se na hraní a užívají si hudbu - věc, která v  podobném prostoru dává smysl, ale v jiném prostředí může působit zvláštně a v kombinaci s jejich hráčskou precizností lze nabýt dojmu, že jde "jen" o reprodukci desky. Že jde naštěstí jen o dojem, potvrdila koncertní verze Sáry (podle reakcí zjevně nejznámějšího hitu z nové desky), která začala velmi zvolna a postupně gradovala, zatímco na desce jde o energií narvanou skladbu hned od začátku. Podobných změn aranží se dočkaly i Někde tam a Druhá strana.

Lanugo live2014 05

Ve dvou setech, jež oddělila krátká pauza, Lanugo představilo skoro všechny písně z nové desky a nabídlo i průřez deskou předchozí. Z ní zazněla ještě úvodní Tak i já, rádiový hit X označuje místo, který se několik týdnů držel ve Velké sedmě Rádia 1, obligátní Cínoví vojáci a zadumaná Tiky Tau. Kromě toho hned na začátku druhého setu Lanugo odtajnili nový singl, který se možná objeví na připravovaném dvojvinylu. Škoda, že nezazněla jediná skladba z prvního alba, zvlášť když jako druhý z přídavků zazněla opět Sára. Je pochopitelné, že se kapela chce rozloučit se svými prvními stádii hudebního vývoje, ale zrovna na takovém místě, v němž proběhl páteční koncert, by bylo hezké zavzpomínat i na jazzové počátky Lanuga.

text: Jiří Kalous, foto: Michaela Hermína

0,00