LIVE: Temný písničkář Mark Lanegan vítězí obsahem nad formou

Vydáno 22.02.2015 | autor: redakce

Tisková zpráva říká 50 let - 50 desek. Mark Lanegan se za svůj život skutečně podílel na obrovském množství hudby, vždy si ale zachoval svou tvář. Tvář sevřenou a zachmuřenou. Vyprodaný pražský koncert v Lucerně Music Baru tomu byl jasným příkladem.

LIVE: Temný písničkář Mark Lanegan vítězí obsahem nad formou LIVE: Temný písničkář Mark Lanegan vítězí obsahem nad formou

Mark Lanegan live2015 04

MARK LANEGAN
Lucerna Music Bar, Praha
20.2. 2015

První z hostů, The Faye Dunaways a zejména pak další v pořadí, Duke Garwood, nastolili dojem "ticha před bouří". Tuto atmosféru podpořil i sám Mark Lanegan, když odehrál několik prvních písní pouze v duu s kytarou - například Judgement Time z posledního alba Phantom Radio. Minimalistický úvod vystoupení ukázal, že jeho písně jsou natolik silné, že je naprosto jedno, v jaké podobě jsou podány. Smršť přišla vzápětí, kdy na pódium během pár sekund naběhli i ostatní muzikanti a spustili vypalovačku The Gravedigger's Song. Mark Lanegan rozhodně nepatří mezi rockové showmany. I v těch nejenergičtějších písních stojí staticky, pevně zapřený o stojan mikrofonu – jako kormidelník v pomyslné rockové bouři.

Setlist byl složen převážně z desek Blues Funeral a poslední Phantom Radio, došlo ale například i na pár písní z již starší Bubblegum a také na písně projektů Soulsavers a The Twilight Singers, se kterými Lanegan dříve spolupracoval. Písně byly ovšem podány neomylně a s vervou, ať už se čerpalo z jakékoliv části frontmanovy kariéry. Díky minimálnímu osvětlení a Markově statičnosti a introvertnímu vystupování šlo spíše o poslechový zážitek, celý set byl ovšem poutavý a nabitý emocemi, především díky spojení fantastické doprovodné kapely a drsného Laneganově hlasu. Emoce nebylo potřeba předávat skákáním po pódiu, suverénní přednes frontmana a jeho bandu mluvil sám za sebe. Skladby na sebe navazovaly téměř okamžitě a set plynul svižným tempem.

Mark Lanegan live2015 14

Mark Lanegan live2015 15

Ač tomu tak nebývá vždy, tentokrát byl zvuk v Lucerna Music Baru ukázkový, dojem z vystoupení tedy nekazily technické nesrovnalosti a publikum si mohlo vychutnat hudbu Marka Lanegana v plné síle.

Mark Lanegan předvedl v Lucerna Music Baru soustředěnou, profesionálně podanou a poutavou show bez jakéhokoliv divadla okolo a především znovu potvrdil, že jeho písně a hlas jsou dostatečně silné, aby mluvily samy za sebe.

text: Jan Čapek, foto: Vendula Haspeklová

0,00