LIVE: Archive se na Flédě předvedli na vrcholu kariéry

Vydáno 18.03.2015 | autor: redakce

Málokdy se stane, že zažijete zcela dokonalý klubový koncert. Někdy skřípe organizace, občas se nepovede zvuk, jindy se zase nedaří kapele. Na to vše lze v případě Archive s klidem zapomenout. Koncerty v rámci turné k albu Restriction lze řadit mezi špičku současné klubové scény.

LIVE: Archive se na Flédě předvedli na vrcholu kariéry LIVE: Archive se na Flédě předvedli na vrcholu kariéry

Archive 17

ARCHIVE

Fléda, Brno
17.3. 2015

Na turné k poslednímu opusu Restriction se Archive rozhodli místo předkapely servírovat projekci Axiom, předposledního alba, které vyšlo s doprovodným filmem v kolaboraci se španělskými filmaři. Postapokalyptická, dystopická vize filmu funguje ruku v ruce s nahrávkou výtečně a nabízí strhující audiovizuální zážitek, podpořený kvalitním soundsystémem nově vybavené brněnské Flédy. Jedná se o album, které skutečně nejlépe funguje i s doprovodným vizuálem, je tedy jedině dobře, že návštěvníci koncertů mají možnost sledovat dílo jako celek.

Při poslechu Archive je ze studiové produkce jasné, že si kapela potrpí na detaily. Především u poslední desky Restriction pak posluchači v hlavě vyvstanou otázky - jak může taková nahrávka znít naživo? Jak lze z tak zvukově komplexního díla přenést dojem na koncertní pódium? Je to svým způsobem podobné jako živá produkce Nine Inch Nails, jen v menším, skromnějším formátu - každá složka je inteligentně zasazena do živého prostředí s takovou pečlivostí, že písně zní - otřepaně řečeno - jako z desky, jen s pořádnou dávkou živé energie.

Archive 24

Archive 03

Propracovaná produkce představila publiku kapelu, která si hlídá vše od zvuku přes světla a výtečné projekce a nebojí se naživo reprodukovat hudbu v osmi členech s občasnými výlety do trojhlasých harmonií a přesně secvičených celokapelních stopek a nástupů. Nelze než zdůraznit kvalitu zvuku - vyvážený živý mix dal každému nástroji vlastní prostor a umožnil detailní, srozumitelný přednes. Nezáleželo vůbec na tom, že na pódiu mnohdy jely bicí smyčky ve spojení s živými bicími, dvěma klávesovými party, třemi kytarami, basou a několika zpěvy zároveň. Takto dobře ohlídaný zvuk uslyšíte málokdy a určitě stojí za zmínku - obzvláště u detailní hudby Archive.

Ze strany setlistu také nedošlo na žádné kompromisy. Kapela odehrála přes hodinu a půl dlouhý koncert, který byl průřezem téměř celé diskografie - včetně starých písní jako You Make Me Feel, Bullets, Numb, nebo fantastického magnum opus Lights, který zazněl v celé své délce jako přídavek. Největší důraz byl v setlistu ale logicky kladen na poslední desku z letošního ledna Restriction. Album zaznělo téměř celé a živý zážitek pouze potvrdil vynikající dojem ze studiové nahrávky - zdá se, že Archive jsou po dvaceti letech aktivity na vrcholu kariéry, čemuž napovídají i skvělé výkony samotných muzikantů.

Archive 08

Archive na současném turné nabízejí zážitek, za který by se nemusely stydět ani kapely mnohem většího formátu hrající v mnohem větších prostorech. Jejich smysl pro detail je obdivuhodný a je na správném místě. Přináší totiž fanouškům možnost zažít koncert, který si pak každý může bez ostychu zařadit mezi nejlepší koncertní zážitky - ať už roku, dekády, či života.

Setlist:
Feel It, Kid Corner, You Make Me Feel, Dangervisit, Black and Blue, Nothing Else, Blood in Numbers, Bullets, Ruination, Crushed, Conflict, Violently, End of Our Days, Third Quarter Storm,Ride in Squares, Ladders, Numb // Lights

text: Jan Čapek, foto: Leoš Horký

0,00