Maceo Parker je v Česku jako doma. A i když jeho čtvrteční koncert v Lucerna Music Baru byl už jedenadvacátý v naší republice, neměl problém pražský klub vyprodat.

LIVE: I dokonalý muzikant Maceo Parker se občas mění v pouhého fanouška LIVE: I dokonalý muzikant Maceo Parker se občas mění v pouhého fanouška

maceo parker 02 20150501 1566409378

MACEO PARKER
Lucerna Music Bar, Praha
30. 4. 2015

I když je americkému saxofonistovi už sedmdesát dva let, nic se nemění na tom, že jeho koncerty trvají nejméně tři hodiny. V posledních letech se nic nezměnilo ani na složení jeho doprovodné kapely a vlastně celé dramaturgii kvalitní hudební show. Pověstných „98 % funku a 2 % jazzu" jsou spolu s popěvkem „We Love You" Maceovým zaklínadly, které dlouhé roky fungují.

Kdo viděl funkovou legendu poprvé musel být nadšen, kdo jeho koncerty už zažil, asi by uvítal výraznější obměnu repertoáru. Skladba Make It Funky od Jamese Browna nebo Princova Baby Knows a i Maceova hymna Pass The Peas stále fungují, ale Parker je hraje snad při každém živém vystoupení. Přitom výrazných vypalovaček má ve své diskografii a nebo umělců se kterými spolupracoval přehršel.

Další povinné okénko, které musí být v každé Parkerově show a v Praze tomu nebylo jinak, je pocta Rayi Charlesovi. Američan si při ní vždy nasadí černé brýle a pohybem imituje slavného kolegu. Je povznášející vidět dokonalého muzikanta, který se i ve svém úctyhodném věku dokáže proměnit ve věrného fanouška další hudební legendy.

maceo parker 20 20150501 2075811376   maceo parker 11 20150501 1928806619

Koncerty Maceo Parkera v Česku vždy fungují jako akumulátory pozitivní energie, za což nemůže pouze dobrá hudba, ale i pohled na samotnou kapelu složenou z výtečných muzikantů, kteří získávali zkušenosti po boku nejznámějších a nejlepších funkerů a jazzmanů na světě. Hudebníci spolu komunikují, hecují se a působí jako dobrá sehraná parta. A to, že umí ovládat své nástroje dokonale, je jakoby to méně podstatné. Největším showmanem byl trombonista Greg Boyer, který asi nejvíce reagoval na spokojené publikum. Dalšími, kdo doprovodili Parkera byli klávesista Will Boulware, kytarista Bruno Speight, baskytarista Rodney „Skeet" Curtis, bubeník Rodney Holmes a doprovodné zpěvačky Martha High a Darliene Parker. Poslední jmenovaná je Maceovou sestřenicí a v Lucerně si vystřihla sólo Stand By Me takovým způsobem, že by i Ben E. King a John Lennon kdyby bývali žili a byli v sále, museli uznale pokývat hlavami.

Čtvrteční koncert představil Macea Parkera přesně takového, jakého ho známe již od roku 1996, kdy do Prahy přijel poprvé. Dokonalý altsaxofonista, pro kterého je živé hraní doslova životní nutností. I když Maceo není nejmladší, působí velmi vitálně, proto doufáme, že brzy se uskuteční jeho koncert na území České republiky s pořadovým číslem 22.

text: Daniel Maršalík; foto: Tomáš Klíma

0,00