RECENZE: Hollywood Undead hněv za maskami neschovávají

Vydáno 14.05.2015 | autor: redakce

Hollywood Undead chrlí hněv skrze své efektní masky. Vznikli v době, kdy hudební svět zdánlivě nepotřeboval už žádnou další kapelu, která bude míchat rap a kytary. Všem ale plivli do obličeje a nyní se mohou chlubit už čtyřmi deskami. Ta poslední vyšla začátkem jara a jmenuje se Day of the Dead.

RECENZE: Hollywood Undead hněv za maskami neschovávají RECENZE: Hollywood Undead hněv za maskami neschovávají

Hollywood Undead  Day Of The DeadHOLLYWOOD UNDEAD

DAY OF THE DEAD
Universal Music
12 trax / 46:13 min

Tracklist: Unusual Suspects, How We Roll, Day of the Dead, War Child, Dark Places, Take Me Home, Gravity, Why Everybody In The World Have To Die, Disease, Party By Myself, Live Forever

Hollywood Undead jsou českému publiku známí tváří v tvář od loňského roku, kdy vystoupili v pražské Lucerně. Letos se v Česku objeví znovu po boku nu-metalových pionýrů Limp Bizkit na festivalu Rock for People. Jsou házeni do stejné škatulky jako Linkin Park. Je ale nutno podotknout, že stylem, jakým tyto kapely tvoří, jdou úplně jinou cestu a ty kříží pouze zřídka. Zatímco parta kolem Chestera Benningtona dává důraz na živočišný projev, HU si schováni pod maskami budují zejména sarkastickou image, kterou se vysmívají všem žánrových stereotypům, které právě o rap rocku kolují.

Od nové desky nečekejte striktní nálož kytarových riffů, které by svou ostrostí půlily vejpůl vše kolem. Day of the Dead svým user-friendly vyznením z větší části inklinuje spíš k popu. Jak už bylo řečeno, Hollywood Undead jsou ti, kdo boří stereotypy a mohou si dělat, co chtějí. Skladbami jako Party By Myself nebo Live Forever by se neztratili na žádném rozjíveném tanečním večírku. Reputaci drsňáků si naopak snaží zachovat peckami jako Does Everybody In The World Have To Die či Guzzle, Guzzle, kterou můžeme najít na v deluxe verzi, jež oproti standardní verti nabízí tři skladby navíc.

Day of the Dead je v mnoha ohledech povedenou deskou a je zřejmé, že její tvůrci přesně věděli, jakou cestou se chtějí ubírat. Nebáli se experimentovat a album je tak různorodé, aniž by působilo jako patlanina. Zažívá své nekompromisní řízné momenty, exkurze do ghett, polibky se samotnou smrtí nebo i funky-taneční párty.

Z fanouškovského tábora losangeleské kapely jsou slyšet občasné výkřiky, že maskovaní chlápci začínají být "komerční", a že už to není, co bývalo. Toto je ovšem vývoj a v případě Hollywood Undead jde o vývoj správným směrem, neboť dělají hudbu, která baví, aniž by se museli podbízet lacinými triky. Neskrývají svůj hněv za složité metafory, ale místo lyrických onanií ho neurvale plivou před sebe.

BEST TRAX: Gravity, Does Everybody In The World Have To Die, Day Of The Dead
ZKUS TAKY: Linkin Park - The Hunting Party, Limp Bizkit - Gold Cobra, Three Days Grace - Human

David Stoklas