RECENZE: Simply Red dělají hudbu stále s láskou

Vydáno 03.07.2015 | autor: Filip Pešta

Když jedna z nejslavnějších britských kapel ohlásila, že pracuje na novém materiálu, všichni fanoušci pravděpodobně otvírali šampaňské. Od posledního alba uplynulo osm let a všechno nasvědčovalo tomu, že se od Simply Red dočkáme už jen Greatest Hits kompilací a nekonečných rozlučkových turné. Mick Hucknall a spol. nás však vyvádí z omylu a přináší dvanáct autorských písní. A ani tentokrát nenudí.

RECENZE: Simply Red dělají hudbu stále s láskou RECENZE: Simply Red dělají hudbu stále s láskou

SIMPLY RED
BIG LOVE
Warner Music
43:15 / 12 Trax

Tracklist: Shine On, Daydreaming, Big Love, The Ghost of Love, Dad, Love Wonders, Love Gave Me More, Tight Tones, WORU, Coming Home, The Old Man and the Beer, Each Day

Ti, kteří čekali hudební experimenty v režii syntetických nástrojů, budou pravděpodobně zklamaní. Fakt, že Simply Red svůj styl měnit nehodlají, zazněl i z úst samotného frontmana, který přiznal, že útěk od jejich běžné hudební formy už nadobro vzdal. Zuby nehty se tedy drží osvědčeného schématu soulové hudby, která v kombinaci s funky a jazzem tvoří tu pravou romantickou chemii. Hlavní chemikálií je samozřejmě jedinečný Hucknallův hlas, který vás v pilotním singlu Shine On dokáže rozžhavit stejně jako před dvaceti lety ve Fairground. A jak čas na vašem hudebním přehrávači ubíhá, zjišťujete, že bez varování měníte své rošťácké já za to romantické.

LIVE: Simply Red utopili své narozeniny v pomalém tempu

Písně jako Daydreaming, Big Love nebo Love Wonders jsou totiž přesně ty, po kterých saháte každý letní nebo jakýkoli jiný večer s opačným pohlavím a které by určitě měly své čestné místo na kompilaci Songs Of Love. A když vás najednou popadne chuť opravdu si užít života, funky vypalovačky Tight Tones a WORU jsou vám plně k dispozici. Preciznost vykreslení jednotlivých emocí jako láska, vzrušení, smutek nebo strach je na albu opravdu slyšet.

Kombinace těchto protikladných nálad se však dostane do uší tím nejpříjemnějším způsobem. Takovým, jenž se za dvacet pět let aktivní muzikantské kariéry vyvinul téměř k dokonalosti, kterou však mírně nabourává skutečnost, že po poslechu prvních dvou písní máte zcela jasno v tom, jak bude zbytek desky znít. V baladách tedy nikoho nepřekvapí smyčcový orchestr stejně jako drzý zvuk kytar a funky rytmika v rychlejších skladbách. V úplném závěru můžete celé album vzít a s klidným svědomím si jej založit vedle nahrávky Stars z roku 1991.

Kdo ví, jestli se tento hudební stereotyp nestane v budoucnu překážkou. Věrnost žánru a stálou úroveň kvality však kapele nikdo vzít nemůže.

BEST TRAX:  Shine On, Daydreaming, Big Love
ZKUS TAKY:  Mick Hucknall - American Soul,  Marvin Gaye - What's Going On, Seal - Soul 2