RECENZE: Adam Lambert na tanečním parketu dospěl

Vydáno 10.07.2015 | autor: Filip Pešta

Majitel jednoho z největších vokálních rejstříků, hrdý člen lesbian, gay a transgender komunity a jediný důstojný nástupce Freddieho Mercuryho. To vše je Adam Lambert, který přichází se svým třetím řadovým albem. The Original High je navzdory silné inklinaci k taneční hudbě jeho nejvyzrálejší deska.

RECENZE: Adam Lambert na tanečním parketu dospěl RECENZE: Adam Lambert na tanečním parketu dospěl

original high lambert coverADAM LAMBERT
THE ORIGINAL HIGH
Warner Music
11 trax/ 40:42 min

Tracklist: Ghost Town, The Original High, Another Lonely Night, Underground, There I Said It, Rumors, Evil In The Night, Lucy, Things I didn't Say, The Light, Heavy Fire

Při poslechu novinky Adama Lamberta se skoro až zdá, jako by jeho předchozí alba For Your Entertainment a Trespassing byla jen nevyvinutá embrya. Uspěchané pokusy stvořit dokonalý stroj na hity. Už v samotném titulu The Original High se však skrývá indicie, která říká, kam směřuje Lambertova tvorba tentokrát. Poražený finalista soutěže American Idol 2009 zůstává nadále party boyem, který však v rámci tanečně-popového žánru touží po originalitě. Úvodní Ghost Town, která po kytarovém úvodu přerůstá v houseovou ducárnu, je sice ještě založena na prvoplánovém popěvku, zato s prvními tóny následující The Original High se deska probouzí k životu a začíná dávat najevo svou hudební vyspělost. Jako produkt účelně slouží nejen coby další položka v repertoáru klubových DJů, ale i jako smysluplný hudební celek pro ty náročnější posluchače taneční pop music.

Roční práce ve švédském Stockholmu s vyhlášenými producentskými esy Maxem Martinem a Shellbackem se vyplatila. Zvuk je opravdu prvotřídní, chtělo by se říci až luxusní. Dal by se přirovnat třeba k šatníku plnému jarní kolekce Calvin Klein.

A zatímco kouzelné ruce obou Švédů, kteří postavili na piedestal světového popu řadu dnešních hvězd (Pink, Britney Spears, Taylor Swift nebo Maroon 5), dělají svoji práci na jedničku, Lambert střídá všechny své hlasové polohy, včetně těch nejvyšších, kde si ho můžete snadno spést třeba s Tinou Turner. Jeho hlasový projev je důkazem, že svůj neuvěřitelný pěvecký dar nezahazuje a naopak jej opečovává s maximální zodpovědností.

K tomu nejlepšímu patří hitovky There I Said It a Lucy, která se stává sestrou Falcovy Jeanny a Jacksonovy Little Susie, zvláště díky elektrické kytaře, již nenahrál nikdo menší než legendární Brian May z Queen, se kterými Lambert nedávno odjel velké turné. V únoru se zastavili i v Česku.

Písničky z deluxe edice už sice klidně mohly zůstat v Lambertově šuplíku, nic to ale nemění na skutečnosti, že The Original High v dnešním popu vyčnívá svými ambicemi dělat taneční muziku sice stále přímočarým a mainstreamovým, ale zároveň kvalitním a rafinovaným způsobem. Dny na turné s legendárními Queen přinesly své ovoce. Plodů je tu rovnou jedenáct a chutnají sladce.

BEST TRAX: Another Lonely Night, There I Said It, Lucy
ZKUS TAKY: Seal - System,  Avicii - True,  Blue - Roulette

Filip Pešta