LIVE: Schwarzprior v Praze rozhoupali Cargo Gallery

Vydáno 31.07.2015 | autor: Hedvika Pajerová

Do Prahy dorazili ostravští Schwarzprior, aby zahráli skladby ze svého loňského, kritikou velmi vřele přijatého alba IDDQD. Hostila je pražská Cargo Gallery - plující alternativní prostor pro konání výstav, koncertů, divadelních představení nebo parties, který se ale hodí i pro příjemné posezení v kavárně nebo na večerní drink

LIVE: Schwarzprior v Praze rozhoupali Cargo Gallery LIVE: Schwarzprior v Praze rozhoupali Cargo Gallery

schwarzprior-54d75ddcca14cSchwarzprior měli v Praze úspěch

Vyřazená nákladní loď prošla rozsáhlou rekonstrukcí a letos v létě zakotvila na pražském Nábřeží Edvarda Beneše. Že program Cargo Gallery je nabitý známými i neznámými - ale především skvělými - jmény snad není třeba dodávat. V červenci designová loď hostila například kapelu Monkey Business, divadelní představení Dámská hnízda nebo DJe Mardoshu známého z kapely Tata Bojs. Zařazení nekonvenční ostravské kapely Schwarzprior tak nebylo velkým překvapením.

Alternativní trojice společně funguje od roku 2009 a po celé České republice už odehrála téměř 150 koncertů. K jejich vzniku neodmyslitelně patří ostravská Fakulta umění, na jejíž půdě se dali dohromady. Své debutové album IDDQD ale vydali až v roce 2014 a za svoji práci se dočkali nominace na žánrovou cenu Anděl v sekci Elektronická hudba a vítězství v kategorii Objev roku cen Vinyla.

Skupinky lidí v černém, které se na Cargo Gallery scházely se západem slunce, svědčily o tom, že i Pražáci si tuhle originální ostravskou partu oblíbili. Před desátou, kdy koncert začínal, byl sál už z poloviny zaplněn a Schwarzprior se do toho mohli opřít. A že se opřeli pěkně zostra, bylo jasné už z prvních tónů jejich experimentálních skladeb.

Naživo jsou velkým plusem Schwarzprior propracované animace promítané na plátno. Ty jsou ke každé skladbě unikátní a často se nejedná jen o změť grafiky, ale týkají se textu. Příjemným překvapením je hutný zvuk, který dokážou i živě zpracovat a pustit do publika. Nezapomenutelný je také zpěvák Tomáš Motal alias Tomkopf, který svým procítěným projevem dodává elektronickému podkladu na emocích. Jeho taneční kreace připomínající kohouta pobíhajícího po dvorečku patří mezi nejoriginálnější na české scéně.

Schwarzprior se Praze očividně líbili. Při známých skladbách jako IDDQD, Železem Rty, Situace Star Wars nebo Smrt Láska Chcaní tančila polovina publika a po zhruba hodinovém koncertě si fanoušci vyžádali přídavek v podob trojice dalších skladeb. Vzkazujeme do Ostravy: Těšilo nás, přijeďte zas!

text: Hedvika Pajerová, foto: Bandzone kapely (Adam Holý)

0,00