RECENZE: Prince není žádný slintající stařík, jeho hudba je pořád sexy

Vydáno 26.09.2015 | autor: Filip Pešta

Prince je nestárnoucí hudební ikonou. Za svou kariéru vydal již 35 studiových alb a mnohdy je nahrával celá sám. Polička v jeho domě obsahuje sedm cen Grammy, ale i Zlatý Glóbus nebo Oscara. Jak se povedla novinka HITnRUN phase one, kterou vydal exkluzivně přes streamovací server TIDAL?

RECENZE: Prince není žádný slintající stařík, jeho hudba je pořád sexy RECENZE: Prince není žádný slintající stařík, jeho hudba je pořád sexy

hit and run phasePRINCE
HITnRUN phase one
Universal Music
11 trax/ 37:59

TracklistMillion $ Show, Shut This Down, Ain't About 2 Stop, Like a Mack, This Could B Us, Fallinlove2nite, X's Face", Hardrocklover, Mr. Nelson, 1000 X's & 0's, June

Prince je známý pro svůj umělecký workoholismus, a tak není žádným překvapením, že v roce 2014 vydal ve stejný den hned dvě alba. Společně s deskou Art Official Age vyšlo také Plectrumelectrum, jež nahrál se skupinou 3rdeyegirl. A právě HITnRUN je pokračováním této spolupráce. Prince je na desce geniálním dítětem, kterého někdo posadil do studia a dal mu k dispozici veškerou dostupnou paletu zvuků, s níž můžete v 21. století pracovat. Ačkoli se rodák z Minneapolis pomalu ale jistě blíží k šedesátce, současné práci mladých producentů se s klidem vyrovná. Hra s nástroji není riskem se zaťatými pěstmi, naopak velmi propracovaným dílem. Na základech, jež tkví v úderné a silné rytmice či překvapivých d'n'b pasážích, se staví příjemně swingující dechy, notoricky známá Princova funková kytara a samozřejmě jeho elektrizující vokál s jasně daným sexuálním nábojem. Zdravou excentričnost hrdě symbolizuje každá píseň, ač se bez varování objevují mírné žánrové, klidnější odchylky.

Na albu se objevuje řada překvapivých hostů. Patří mezi ně Judith Hill, která propůjčila svůj hlas žánrově rozmanité bombě s názvem Million $ Show, dále můžeme slyšet britskou zpěvačku Ritu Oru, a to ve tvrďárně Ain't About 2 Stop. Nejvíce sexy tanečním počinem pro všechny street dancery a ostatní, kteří se rádi svíjí na parketu ve dvou, je Like a Mack, kde úžasně hostuje duo Curly Fryz. Návštěvní minuty končí se zpěvačkou Lianne La Havas v písni Mr. Nelson, která se hudebně nadechuje ústy 90. let, podobně jako taneční Fallinlove2nite.

Princova interpretace a texty jako by účelně burcovaly posluchače k sexuální aktivitě. Verše jako "bout to go hard, y'all ready for me, A body like that should never be alone" nejsou zoufalým výkřikem slintajícího staříka, ale tématického umělce, který je stále v plné síle. Na orgasmické výkřiky a sóla na elektrickou kytaru v Hardrocklover můžeme pět jen chválu. Jemnější intimitu nacházíme až v poslední skladbě s názvem June, jež je tou pravou sladkou tečkou.

Až bude mít HITnRUN phase one bratříčka, uvidíme, zda se u Prince dočkáme nějakého toho přehrávání a vykrádání sama sebe. Zatím jsme se dočkali jen hudebního zážitku pro fajnšmekry.

BEST TRAX:  Million $ Show, Like a Mack, June
ZKUS TAKY: Justin Timberlake- The 20/20 Experience – 2 of 2, Michael Jackson- Invincible, Janet Jackson- 20 Y.O