Záříjová dávka CD recenzí!

Vydáno 03.09.2007 | autor: redakce

Máme tu další recenze CD! Naši redaktoři hodnotí kompilaci Jazz Duets, objev jménem Guster, album exčlenky Sugarbabes, výběr Nu Jazz Divas+Crooners, rakouský kabaret The Merry Poppins a kompilaci Old Skoöl of Rock.

Záříjová dávka CD recenzí! Záříjová dávka CD recenzí!

THE MERRY POPPINS
MILDENBURG 11
Jazzit / Panther
17 trax / 61:42 min

Studiový debut bláznivého rakouského kabaretu sice působí jako výběr songů tří různých kapel, ale právě ve ztřeštěném mixu vlivů tkví síla téhle kapely. Pracují se styly, v nichž velkou roli hraje dechová sekce – funky, reggae, ska a hlavně starý dixieland. Nálady se střídají po písničkách, ale někdy dojde ke změně ze vteřiny na vteřinu. Zpívá se naštěstí anglicky.
(maz)

JAZZ DUETS
Wagram / Panther
16 trax / 61:21 min

První část dvoudiskové kompilace je zklamáním. Zástupci současnosti (Jamie Cullum, Al Jarreau…) sice místy docela válí, ale na duety starých klasiků (Ray Charles, Sinatra, Armstrong…), které představuje druhý díl výběru, ani zdaleka nemají. Madeleine Peyroux se dokonce pustí do blues a zní to dost úsměvně. Propastný rozdíl v atmosféře a upřímnosti projevu je patrný okamžitě.
(maz)

NU JAZZ: DIVAS & CROONERS, VOL. 1
Wagram / Panther
12 trax / 50:11 min

Oproti Jazz Duets z téhož vydavatelství obsahuje toto dvojCD jen tvorbu současníků. První polovinu tvoří ženské projekty, druhou mužské. Uslyšíte, jak pomocí elektronických udělátek okořenit swing a soul. Hudba je místy hodně funky a acid, ovšem zazní i klasický jazz. Každý track baví natolik, že po minutě ani náhodou nemáte nutkání přepnout na další.
(maz)

OLD SKOÖL OF ROCK
Universal
39 trax / 159:25 min

Taková kompilace vždy vyvolá více otazníků než nadšení. Majitelé podobných výběrů diskutují nad tím, proč na nich není jejich oblíbená kapela nebo skladba. I já si myslím, že v téhle škole by se mělo hrát mj. podle not AC/DC, Led Zeppelin či Slade, ale to je věc názoru a hlavně a především vydavatelských možností. Poslech nahrávky plné ostrých kytar a chraplavých hlasů téměř čtyř desítek kapel přináší zajímavé zjištění, kolik mladších snaživců z této školy opisuje.
(jr)

SIOBHAN DONAGHY
GHOSTS
Parlophone / EMI
11 trax / 42:37 min

Další z bývalých členek britských Sugababes na své druhé sólovce představuje úplně jinou, o poznání modernější hudbu než její někdejší kolegyně Mutya. Už na jaře singlem Don't Give It Up, který připomíná tvorbu Saint Etienne, naznačila zajímavé pokračování své kariéry. Zpěvačka, která Sugababes neopustila tak zcela dobrovolně, nyní nabízí trochu chladně působící éterický pop, v němž vkusně míchá samply třeba s country kytarou.
(jr)

GUSTER
GANGING UP ON THE SUN
Reprise / Panther
12 trax / 49:00

Na světě je tolik báječné muziky čekající na objevení! Dovedu si představit, že pro někoho by mohlo být příjemným překvapením páté album amerických Guster. Tedy za předpokladu, že takový posluchač bude mít rád akustický poprock. Kapela, kterou posílil multiinstrumentalista Joe Pisapia, skládá za nevtíravé pomoci nástrojů jako steel kytara, banjo či trubka pavučinu jemných zvuků, z nichž přede melodické parádičky jako Satellite či Manifest Destiny.
(jr)

0,00