Vydáno 26.02.2009 | autor: redakce

V úterý 24. února vystoupili v pražském klubu Roxy Britové Maxïmo Park. Filip Macháček přínáší reportáž z tohoto koncertu.

Maxïmo Park rozdivočeli klub Roxy Maxïmo Park rozdivočeli klub Roxy

MAXIMO PARK
24.2.2009, Roxy, Praha

Maxïmo, ale nikoliv turbulenc.

Dobrý frontman je polovina kapely. Maxïmo Park mají Paula Smitha, a to je zatraceně dobrý frontman. Tak dobrý, že je vám úplně šumák, že zbytek kapely po celý koncert staticky stojí v pozadí a že se tak trochu jedná o one man show. Paul Smith ví, že dobrý frontman musí komunikovat s publikem, a tak jsou vystoupení Maxïmo Park trochu jako natáčení Storytellers. Paul Smith umí návdavkem safra dobře zpívat, na koncertě Maximo Park si tak nemusíte špuntovat uši jako při vystoupení Red Hot Chilli Peppers.

Tuzemská premiéra Maxïmo Park vyšla na jedničku. Příjemně zaplněný klub (tak ze 2/3) s převahou cizinců, jak jinak, s kapelou od začátku „dýchal“. Když si „kotel“ vybral oddechový čas, neopomněl jej Paul Smith zlehka popíchnout připomenutím jejich následujícího koncertu v oblíbené Vídni. S vizáží Marka Brodského alias praktikanta Hlaváčka ze Smoljakovy klasiky Rozpuštěný a vypuštěný (děkuji Romane) dirigoval die hard fans pod podiem, mile se pokoušel o komunikaci v češtině, popisoval, o čem že jednotlivé songy jsou a ve finále ještě skvěle zpíval. Kapele to ale šlapalo jako celku. Jednotlivé skladby byly oproti albům říznější a punkově dynamické. Neubráním se přirovnání k takovým The Pigeon Detectives či Ash.

Pokud  jde o kostru koncertu, došlo spravedlivě na pecky z A Certain Trigger, Our Earthly Pleasures i na novinky z chystaného alba (je nač se těšit). Pro mě osobně mohlo dojít na víc vraceček k A Certain Trigger, a to že nezahráli třeba takovou Poctcard Of A Painting u mě hraničilo téměř s osobní urážkou. Maxïmo Park v Roxy bez debat předvedli maximálně sympatický výkon. Škraloupem v mléce byla délka koncertu, který o pouhých pět minut přebelhal jednu hodinu. Velký dík agentuře D Smack U Promotion za to, že Maxïmo Park dovezla. Tak a teď třeba ty The Pigeon Detectives.

text Filip Macháček foto archiv

0,00