Naši redaktoři pro vás přichystali recenze alb Martina Kratochvíla a Tonyho Ackermana, The Fray, Negative Face, The Riverboat Gamblers a mnoho dalších!

Májová várka recenzí Májová várka recenzí

OST
SLUMDOG MILLIONAIRE

Interscope / Universal
13 trax / 51:04 min.

Neříkám nic nového, shodli se na tom předoscaroví recenzenti: tento soundtrack je na rozdíl od diskutabilních kvalit filmu téměř bez vady. Ohromující na něm je už to, že při své nebývalé pestrosti vzešel z pera jediného člověka, A R Rahmana. Na CD se sešla vyvážená směs písní a částí score, jedno i druhé se nese v zajímavě propojovaném duchu world music a nereálné filmové pohádce obojí dodává řádný drajv.

(rl)

BERRY
MADEMOISELLE

Universal
11 trax / 47:03 min

Křehké šansony slečny Berry označily čtenářky francouzského vydání časopisu Elle za „nutnost ve svém CD přehrávači“. Vidím, že nepřehánějí pouze britpopem posedlí angličtí publicisté, ale na druhou stranu na té Berry něco je. Její debutové album totiž spojuje klasický šanson tak, jak ho máme spojený s Paříží a legendární Olympií, na druhou stranu se díky spolupráci s jazzovým hudebníkem Manouem bývalá herečka posouvá k zajímavému nadžánrovému zvuku. Frankofonní země už dobyla. Uvidíme, co udělá na začátku května s pražskou Akropolí.

(jr)

PUNK GOES POP
Fearless / Panther
14 trax / 50:18 min

Tak tedy smysl téhle série mi vážně zůstává skrytý. Už osmý díl kompilace Punk Goes... je opět várkou popových hitů předělaných punkovými a hardcorovými partičkami do podoby něčeho, co má být legrací nebo ukázkou, co všechno lze dělat za pomoci aranží. No, nevím, zase tak originální nebo zábavné to zase není. Možná jako hudební kvíz na mejdan, jehož účastníci chtějí soutěžit v tom, kdo pozná více zakuklených popových hitů. Ale jsou nám vůbec zapotřebí písně jako Baby One More Time od Britney Spears v podání August Burns Red nebo nijak moc odlišná verze Kingstonovy Beautiful Girls zahraná Bayside?

(jr)

MARTIN KRATOCHVÍL & TONY ACKERMAN
ZVUKOBRANÍ

Supraphon
78 trax / 439:42 min

Tohle je fakt pecka. Box skrývající osm společných cédéček amerického kytaristy Tonyho Ackermana a tuzemské duše souboru Jazz Q Martina Kratochvíla obsahuje více než sedm hodin muziky, kterou oba pánové poprvé představili v roce 1986 na debutovém albu Stará známost. Toto plus dalších šest alb doplňuje bonusový disk Zvukobraní s nahrávkami z Kratochvílova archivu, které vycházejí vůbec poprvé. Vedle jazzových improvizací na kytaru a akustického piána slyšíme latinsko-americký jazz, bílý spirituál, blues a řadu hostů (Ivan Ženatý, Vojtěch Havel, Pavel P. Ryba...) pod hlavičkou Mezinárodního sdružení pro akustickou hudbu. Nechybí ani návod k použití: Dýchejte zhluboka a poslouchejte. Usnout se smí, ale není to povinné

(jr)

THE RIVERBOAT GAMBLERS
UNDERNEATH THE OWL

Volcom / Warner Music
11 trax / 36:45 min

O poměrně často se měnící sestavě texaských The Riverboat Gamblers by se dalo říct, že jsou jednou z mnoha punkrockových kapel, které se vezou na vlně vzedmuté natupírovanými vlasy členů The Offsprig či Green Day. Ale nebylo by to tak úplně spravedlivé. Tihle hoši s roztomilými přezdívkami jako Rookie Sensation (zpěvák Mike Wiebe), Spider Stewart (baskytarista Pat Lillard) či Freddy Castro (kytarista Fadi el- Assad) sice patří mezi mnoho podobně znějících kapel, ale přece jenom jsou o něco invenčnější než většina jejich konkurentů. Pozor, o téhle kapele (až publikum omrzí zavedená punkrocková jména) možná ještě uslyšíme! A když ne, tak přijdou jiní...

(jr)

NEGATIVE FACE
THE GARDEN OF WISHES

Élysion
17 trax / 54:37

Kvalitní zvuk utopený v nudě. Tak nevím, co má říkat to nekonečné počítačové intro na začátku, ze kterého jsem měl poněkud negativní ksicht. První skladba vyleze asi až po pěti minutách. Je to dokonale nahrané a je to rádoby vtipné hardcorové blitíčko spojené se skákavým ska. Sama skupina tvrdí, že album je rock-metalovou operou, která nás prý zavede na záhadné místo. Nevím, jsem z toho trochu (v) na známém místě, které navštěvuji jen velmi nerad. U Negative Face je bohužel stále nejzajímavější, že jeho zakladatel Matěj Lipský je vnukem Lubomíra Lipského. Někdo mu by měl ale říct, aby nezpíval, docela to těm holkám, které na albu hostují, kazí (a ta násilná angličtina, ajaj!). Jinak je to docela dobře udělaná nuda.

(has)

THE FRAY
THE FRAY

Sony Music
10 trax / 42:59

A už jsou tu zas. Uplakaný kucí s kytárou a tentokrát i s klavírem jak od Marka, který je opravdu ztracený. U těch britských kapel se to dá pochopit, mají tam pořád hnusně, ale tahle kapela je z Colorada. Nevím, jak je v Coloradu, ale zní to přesně jako Coldplay, Doves a dalších x tisíc kluků, kteří se potřebují vyplakat do náručí zblblých fanynek (případně mámy). Tahle módní vlna je fakt úporně jednotvárná. Ještě si počkejme na hitovku You Found Me... Hm, žádná změna. Zase čeká na její telefon a pořád nic. Nakonec ho ale najde, jupí! Teda on nenajde ten telefon, ale ona jeho (jako nějaká holka toho zpěváka asi). Žádnej fór v tom nehledejte.

(has)

0,00