Ex-Genesis zahrál na jihu Moravy

Vydáno 27.07.2009 | autor: redakce

Ray Wilson, svého času hlas Genesis, zavítal 18. července do zámeckého amfiteátru ve Strážnici. Reportáž z koncertu přináší náš kolega Karel Prchal.

Ex-Genesis zahrál na jihu Moravy Ex-Genesis zahrál na jihu Moravy

RAY WILSON & STILTSKIN
18.7. ZÁMECKÝ AMFITEÁTR, STRÁŽNICE

Strážnický festival Slunce konaný už deset let na tradičním místě v zámeckém amfiteátru hostil už spoustu velkých jmen a osobností českého i zahraničního hudebního pole. První ročník začal s Richardem Müllerem a Janou Kirschner. Později přijel i Donovan, Zdob si zdub z Moldávie nebo polské Turnioki. Letos byl hlavní hvězdou Ray Wilson, bývalý zpěvák skupiny Genesis. Tomu rozehřála a rozproudila publikum uznávaná skupina Progres.

Ray Wilson se po odchodu Phila Collinse z Genesis zdržel v této hvězdné skupině jenom krátkou dobu. Stihl s ní natočit v roce 1997 pouze jednu desku Calling All Stations. Skot ve Strážnici nabídl lidem skoro všechno, co chtěli. Autorské písně skupiny Stiltskin večer prokládal hity od Genesis. Zazněla Bliss Me, These Are The Changes nebo Goodbye Baby Blue. Přihodil i dylanovskou Knockin´ On Heavens Door nebo něco málo od Davida Bowieho. Celý jeho program byl spíše pohodový, lehce kytarový. Narušil ho jenom řízný rock v přídavku, který si posluchači vytleskali. Nemohlo jít o nic menšího, než o stiltskinský největší hit Inside.

Někteří se domáhali písně Congo z repertoáru Genesis. Ale jejich prosba nebyla vyslyšena. I když počasí zrovna nepřálo, skalním fanouškům to vůbec nevadilo. I v dešti poskakovali vesele pod pódiem v barevných pláštěnkách a nic je nerozhodilo. Wilson se už na začátku všem omluvil, že přivezl ze své vlasti tak typické mokré počasí.

text a foto Karel Prchal

0,00