Zářijové recenze

Máme pro vás dávku čerstvých recenzí. Přečtěte si, jak naši redaktoři hodnotí CD Twisted Individual, Hackneyed, No Heroes, Moiano, Joakim nebo Vader.

Zářijové recenze Zářijové recenze

NEW ORCHESTRA OF DREAMS
ORCHESTRA MORTUS, VIVAT ORCHESTRA

Good Day
8 trax / 41:39 min.

Orchestr Štěpána Smetáčka je na tomto albu, jak dí název, vskutku mrtev. Leč žádný jiný po něm neožil. Za vtipným titulem se skrývá laboratorní zvukový experiment jediného hráče, který se někdy nechává unést bezbřehými zvukovými možnostmi, z nichž se na správných místech tají dech, a vymyká se smyslu směrem k samoúčelu, jindy však cílí k ambicióznímu, zdravě nekomerčnímu projektu na pomezí moderní vážné hudby.

(rl)

TWISTED INDIVIDUAL
GREATEST HITS! (CD 1)

Grid Rec. / Panther
14 trax / 79:02 min.

Extrémní, agresivní drum'n'bass tohoto seskupení se svým dílem zasloužil o spíše hanlivou nálepku celého subžánru – Clownstep. Klopýtavý úprk, jímž se žene, se pořád láme, padá jako správný klaun na čenich, vytáčí prazvláštní rytmické piruety a místy působí až groteskně. A jako nejeden klaun může zanedlouho začít lézt na nervy svou jednotvárností a průhledností. Docela rád bych se setkal s tím, kdo toto album hitů a remixů vyslechl na jeden zátah až do konce, ale asi bych se s ním nespřátelil.

(rl)

THE REBEL YELL
LOVE & WAR

Rapster Records
13 trax / 48:14 min

Rebel Yell jsem dosud znal jako pšeničný bourbon pocházející z amerického státu Kentucky, jako hit Billyho Idola i píseň německé skupiny Scooter z alba Our Happy Hardcore. Proč si však název Rebelův řev dal projekt, za kterým stojí rapper Khari Ferrari Mateen a zpěvák SupaStar, mi je záhadou. Album Love & War totiž nabízí poměrně nevzrušivou sbírku nijak výjimečných skladeb, které by šlo zařadit k jakési tanečnější podobě rhythm and blues. Tohle je teda nepěkně pajcovaná whisky!

(rj)

HACKNEYED
BURN AFTER REAPING

Nuclear Blast
12 trax / 46:30 min

Německá deathmetalová sbíječka Hackneyed zní jako klasická kapela tohoto žánru z devadesátek. Trochu zpomalené otáčky, expresivní zpěv a práce bubeníka připomínající cvičení na spiningu. Je to trochu teror pro ušní bubínky a větší průplach mozku, než po víkendu stráveném v lihu. Teda, energie těmto chlapcům skutečně nechybí. A když tam občas vsunou kytarovou vybrnkávačku, jako před písněmi Redying nebo Mental Mastication, je to úleva jako po vytrhnutí zubu!

(rj)

SOUL ASSASSINS
INTERMISSION

Gold Dust Media
14 trax / 26:12 min

Něco pro milovníky gangsta rapu a příznivce interpretů jako Bun B, M1, Sick Jacken, Evidence, La Coka Nostra, Planet Asia, B-Real a dalších. Na třetí desku svého projektu Soul Assassins si je jako hosty pozval producent a DJ Muggs, jinak člen legendárních Cypress Hill. Máme co dělat se zajímavou a pestrou deskou, tak chytlavou, že člověka napadne, že někteří ze zde zastoupených borců mohli pomoci zachránit nepříliš vydařené poslední album Eminema.

(rj)

NO HEROES
HEART ONE

vlastní náklad
11 trax / 36:33 min

K nahrávce mladé berounské skupiny No Heroes jsem byl obezřetný jako ke všemu, co mi různí lidé podsouvají jako „to nejzajímavější“ na české hudební scéně. Navíc patřím k těm, koho nudí většina originálních britských kytarovek, tak proč poslouchat jejich tuzemské klony? V případě No Heroes proto, že jejich melodické písničky jsou opravdu svým způsobem osvěžující a angličtina amerických rodáků Thomase a Samuela Klikových zní přirozeně. Nijak původní, ale vcelku milá nahrávka.

(rj)

MOIANO
2ND LINE

On The Moon
10 trax / 37:32 min

Pokud jste tuhle belgickou kapelu, jejímž lídrem je klávesista a zpěvák Peter Lesage, propásli v Praze na letošním festivalu United Islands, může být pro vás její druhé album příjemným překvapením. Tedy jestli vám nevadí jemné křížení žánrů nu-jazz a soul okořeněné špetkou popu a funky. To vše doplňuje hlas Niny Babet a trojčlenná dechová sekce.
Album navíc táhne nenápadná, ale nakažlivá rytmika středního tempa, která spolu s pestrým zvukem kláves a pohodovou atmosférou dělá z druhého alba Moiano možnou trefu pro hledající posluchače.

(rj)

JOAKIM
MILKY WAYS

K7 / Panther
9 trax / 51:34

Francouzský hudebník a cestovatel po hudebních žánrech, jakých není mnoho, říkající si Joakim vydal nové album s názvem Milky Ways. S velkou nadsázkou lze říct, že kolik je hvězd v mléčné dráze, na níž odkazuje názvem, tolik žánrů je na albu. S výjimkou rapu a dechovky tu naleznete snad všechny. Skladatel si pohrává – spíše ve zvukových obrazech než písních – s elektronikou, computer music, diskotékovými hity, rockovými kytarami, mužskými a ženskými vokály i trochou psychedelie. Prostě experimentátorský mišmaš, na který je potřeba mít náladu, ale stojí za pozornost

duk

VADER
NECROPOLIS

Nuclear Blast
11 trax / 33:34 min

Záleží na úhlu pohledu – novinku polských death metalových veteránů Vader můžete považovat za další zaměnitelný tvrdý bordel se zvracejícím zpěvákem, jiní budou hovořit o věrnosti žánru, další o nepůvodní nudě. Album nazvané podle historicky prvního songu Vader natočila sestava, v níž je oproti loňsku 75 procent nových členů. Ale pořád to jsou Vader, tedy žádná cukrová vata z pouti, spíše strašidelný zámek. Pro milovníky takové kulisy doporučuji limitovaný digipack obsahující navíc předělávky od Venom či Metallicy a bonusové DVD.

(rj)

0,00