Péčko s Kryštofem

Vydáno 28.02.2010 | autor: redakce

Jak jinak by měl Kryštof začít své třídílné turné než nejnovějším hitem Jeviště? Bylo tomu tak i v Brně, kde málem ani nenašli vhodnou halu.

Péčko s Kryštofem Péčko s Kryštofem

KRYŠTOF
23.2. VÝSTAVIŠTĚ PAVILON P, BRNO

„Chtěli jsme hrát na Vodové, ale tam s námi vyběhli. V Rondu to taky nešlo. A tak jsme nakonec rádi, že nám výstaviště pronajalo tento pavilon,“ řekl při svém krátkém proslovu k davu Richard Krajčo. Aby ve velkokapacitním výstavním péčku pořadatelé vytvořili jak zázemí pro kapelu, tak i pařící místo pro diváky, museli použít nafukovací stěnu. Ta elegantně oddělila tyto dva prostory.

První tóny dlouhé jevištní předehry se nesly halou v době, kdy ještě na podiu nikdo nestál. Teda spíše všichni byli schovaní za černou plachtou. A pak to začalo. Jeviště, Sedmilhář a Plán. První rozehřívací trojka, po níž následovala Gangsterska, kdy dechaři vyrazili mezi lidi. Jeden stál na konci pódiové rampy a druhý stál na dosah diváků na boku haly. Se závěrečnými tóny následujícího Lampiónu se za zády Kryštofa objevilo plátno a začalo retro kino s podmanivým rytmem Lolity. Všichni tak mohli vidět Krajča a spol v době, kdy tomuto „dnes zarostlému houmlesákovi“ říkali holobrádek a kdy se začal poprvé holit. Promítací plocha byla potom využita na grafiku na sto procent. Jenom mi trochu nedocházelo, proč jsou po stranách pódia ještě dvě stále potemnělá menší plátna, která zablikala až těsně před finálem. Lidé ze zadních řad tak byli ochuzeni o pozorování detailů odehrávajících se na scéně. Richard Krajčo několikrát hecoval již tak dobře rozjeté lidi tím, že jsou lepší než v Praze, což na Moraváky velmi dobře zabíralo.

Později snad malá vzpomínka na krále popu nebo akce 2+1 zdarma v obchodním domu, která zapříčinila, že si ve Stísněné krotitelé měděných plechů nasadili na hlavy afrokvětáky. Při Iluzi se Krajčo lehce opřel do bulváru. To se na obrazovce promítaly bombastické titulky z těchto „seriózních“ časopisů a novin. Kdo ví, jestli s vydavateli měli ošetřená autorská práva. Zajímavé byly skáčko Ženy. Při Obchodníku s deštěm se po plátně snášela jednotlivá slova písně a mizela rozmazaná na jeho dolní části. Laserová přestřelka se spustila těsně před přídavky. Jedním z nich byl Rubikon. Krajčo jej odzpíval uprostřed sálu u zvukařova pultu. Můžeme skončit s konstatováním, že Kryštof zvládnou utáhnout jak velkou halu tak i malý sál pro pár desítek lidí. Už se těším na další jejich akci. Měli by hrát na místě, kde to ještě nikdo nezkoušel. Ale to je tak asi všechno, co mi loni v létě Richard prozradil.

Text a foto Karel Prchal

Playlist:
Jeviště