Květnová dávka recenzí Květnová dávka recenzí

PEŤO TÁZOK & KARAOKE TUNDRA
NEUVERITEĽNE SMUTNÝ ALBUM
Deadred/Starcastic
22 trax / 59:26 min

Sci-fi made in SK.
Tak to je zase něco velmi vychýleného od hlavního proudu. Podle slov tvůrců nabízí jejich nahrávka originální zvuk, nulové klišé a zvukomalebné koláže, které mají udržet pozornost posluchače po celou dobu hraní desky. Nejde ale o plnokrevnou novinku. Autoři na ni poskládali ve většině případů remixy písní z předchozí desky. Postarali se o ně DJs česko-slovenské elektronické scény. Ve výčtu nechybí Noisecut, Dope Aviator, The Autumnist, Foolk, Sporto nebo Ghostmother. Prostor dostali i méně známí remixéři Emah, Federsel nebo Fakin Hipi. Novými zvukomalebnými kolážemi jsou tak jenom čtyři kousky. Chodby, Gerhard, Neuveriteľne smutný príbeh a Povedala mu, že nemá ísť.
Spousta zajímavých hudebních nápadů nejlépe vynikne bez šišlavého zpěvu, řeknete si na začátku, kdy cédéčko vložíte do přehrávače. Během prvních minut máte chuť ho okamžitě vyhodit, zlomit a diskovou mechaniku vyčistit horkou vodou s rozpuštěným dezinfekčním přípravkem. Ale pokud mu dáte trochu více času, zvuk vás dostane a začnete vnímat i texty.
Koho možná nepotěšila hudba, může se trochu zahojit a potěšit se se samolepkou výtvarníka Erika Šilleho, která je takovým malým bonusem cédéčka.
Karel Prchal
4/7

THE FLAMING LIPS
DARK SIDE OF THE MOON
Warner Music
9 trax / 41:05 min

Přebásnění Floydi.
Nemáte co na práci a strašně rádi byste udělali díru do hudebního světa. Tak to zkuste přesně tak, jako to dělají The Flaming Lips. Vezměte si diktafon a vydejte se na lov pazvuků a šelestí přímo do středu továrny na pražce. A nemusíte se snažit chytat pouze jeden hlavní zvuk. Stejně potom celou snůšku doma nahrajete do komplu a navrstvíte chaoticky na sebe, až vám z toho půjde hlava kolem. Dark Side Of The Moon mě asociuje Floydy. S nimi má nahrávka společného jenom název desky a potom názvy jednotlivých písniček. Je to tak trochu přebásněná klasika. Album nahrávali Flaming Lips s kapelou Stardeath a White Dwarfs. Podílel se na ní i Henry Rollins. Nedokázal jsem si všechno chronologicky poskládat za sebou, abych pochopil, proč vlastně taková muzika vznikla. A hlavně koho má oslovit. Možná je to mým střízlivým stavem. Rozhodl jsem se, že jí dám ještě jednu šanci. Až se zliskám pod obraz. Proto jsem si FL uložil do baru k takovým hodnotám, jako je rum, vodka a becherovka. Doufám, že se mi ušlechtilý alkohol nezkurví od nového podnájemníka. To bych velice nerad.
Karel Prchal

0,00