Dan Bárta s hity Björk či Jamiroquai

Vydáno 25.10.2010 | autor: redakce

Dan Bárta s triem Roberta Balzara v pokřtil sobotu v pražském Divadle Archa desku obsahující jeho oblíbené písně v akustickém kabátě. Do Bártova vkusu se vejdou The Police, The Cult, Jamiroquai, Simply Red, Björk, Led Zeppelin, AC/DC, Finlay Quaie, Gary Numan, Joni Mitchell nebo Me'Shell NdegéOcello.

Dan Bárta s hity Björk či Jamiroquai Dan Bárta s hity Björk či Jamiroquai

Dan Bárta se do povědomí veřejnosti dostal přes poprockovou Alicii, která mu umožnila vstup do legendárního prvního uvedení muzikálu Jesus Christ Superstar v České republice. Jeho nezapomenutelné ztvárnění Jidáše ocenili jak běžní diváci tak odborníci a Bárta zabředl hlouběji do českého šoubyznysu. Seznámil se s Romanem Holým, který ho přivedl k funkovým J.A.R. a Sexy Dancers. V živočišném funku ale Bárta svůj klid nenašel, tak jeho další kroky směřovaly k jazzu. S Illustratospherou natočil už tři desky s převážně původní tvorbou. Nyní další jazzové album stvořil společně s triem Roberta Balzara. Mezi autory jednotlivých songů jsou převážně známá a velká jména, což je proto, že se jedná o coververze upravené do jazzového aranžmá. Dan Bárta s Robert Balzar Triem desku představili a pokřtili 23. října ve vyprodaném sále Divadla Archa.

Robert Balzar Trio s hostujícím a mnohonásobným zpěvákem roku Danem Bártou začali volněji a bez zbytečných řečí. Tím dali jasně najevo, že v sobotní večer šlo především o muziku. Až třetí písen Too Young To Die od britských Jamiroquai malinko rozkymácela hlavy několika málo lidí v publiku.
Udělat dobré coververze je velmi složité, většina i známých umělců si na tom často vylámala zuby. Bárta s Balzarem mají výhodu, že jazz je brán jako něco kvalitnějšího než obyčejný pop, proto na každého kritizujícího bude hleděno skrze prsty. Navíc jazzmani se nevydali cestou Jamieho Culluma, který se přece jen pokouší o hitovost svých jazzových úprav klasickýh popových hitů, ale pouze se pokusili zahrát vybrané písně, jak je hudebně cítí. Šlo o první koncert k nové desce Theyories, a možná proto Dan nebyl tak přesvědčivý ve svém výkonu, jak jsme u něj zvyklí. O dost méně i promlouval k divákům mezi jednotlivými skladbami a celkově měl poněkud menší šarm než obyvkle. Proto mohla jeho tradičně nedokonalá angličtina ještě více negativně dráždit a provokovat. Nejlépe vyzněl přídavek Moon Blue, který před několika lety nazpíval Stevie Wonder.
Samotný koncert by možná nepřesvědčil ke koupi novinkového CD, které ten večer bylo pokřtěno Matějem Ruppertem a Filipem Jelínkem. Ignorace Theyories by ale byla chyba. Naštěstí jsem několik songů z desky slyšel v autě cestou domů z koncertu a to byla úplně jiná energie. Třeba to bylo způsobeno větším pohodlím při poslechu nebo intimnější atmosférou, ale CD Theyories význam má. Každý koncert se ne vždy povede na sto procent, ale až si kapela repertoár více sehraje, pujde o velmi příjemný živý set.

Dan Bárta & Robert Balzar Trio, 23. října 2010, Divadlo Archa
Daniel Maršalík

0,00