I když má Jesus Christ Superstar úžasnou hudbu a výtečnou předlohu, několik jeho nastudování dokázalo, že se dá pokazit. To se naštěstí nestalo nyní v Karlíně, a tak český divadelní divák nemusí nad muzikály lámat hůl. Je dokázano, že to jde. Velkou zásluhu na velikosti Jesuse má i fakt, že nejen zpěv je při každém představení živý, ale i hudební podklad. To je na české poměry stále spíše výjimečné.
Titulní roli ztvárnil stejně jako v minulém století
Kamil Střihavka. Naštěstí vizuálně až tak nezestárl a jen se potvrdilo, že role Ježíše je mu takřka psána na tělo. Po strhujícím výkonu v písni
V zahradě getsemanské: Děj se vůle tvá... byl odměněn velkým potleskem. Jeho životní partnerku nebo spíše flirt hraje také někdejší Máří Magdaléna
Bára Basiková. Avšak při druhé premiéře se publiku představila v muzikálech ostřílená
Dasha a roli dívky lehčích mravů zvládla na výbornou. Horší to už bylo s Jidášem. Po zhlédnutí tohoto muzikálu v původním českém ztvárnění divák odcházel z divadla s pocitem, že možná Ježíš nebyl hlavní postavou. Jidáš v podání
Dana Bárty byl mnohem zajímavější. I když je obecně považován za negativní postavu, v muzikálu jsme ho chápali, rozuměli jsme mu a fandili mu. Dnes Jidáše hrajé také Bárta, ale Václav, a rozdíl je to značný. Dříve Jidášovy pasáže patřily k vrcholům představení, nyní při
Noidově výkonu musí divák prosit, ať už co nejdříve spáchá sebevraždu. Navíc
Noid svým pohybem na jevišti připomínal spíše karatistu s tikem než biblickou postavu. Kéž by tak krásnou roli dostali třeba zpívající herci hrající apoštoly Jakuba a Petra. Co se ale musí uznat, designově jim to s
Kamilem Střihavkou slušelo. Trochu připomínali duo Vinnetou & Old Shatterhand.
Krásně slizský byl umělecký ředitel divadla v Karlíně
Pavel Polák v roli Piláta Pontského a jedničku s hvězdičkou by zasloužil i
Ondřej Brzobohatý za S
ong krále Heroda. Zajímavé může být ztvárnění této role jeho alternací
Jiřím Kornem.
JCHS už není tím muzikálem plným nadšenců, ale to mu neubralo na kvalitě. Ve spoustě ohledech, například v kostýmech nebo scénografii obecně, původní představení převyšuje. Jesus Christ Superstar je nejen krásnou vzpomínkou, ale má smysl ho vidět i když původní české nastudování s povedeným překladem
Michaela Prostějovského neznáte. Karlínská verze slavnému originálu ostudu nedělá. Jen Bárta není vždy jako Bárta.
Jesus Christ Superstar, 12. listopadu 2010, Hudební divadlo v Karlíně, Praha
Daniel Maršalík