RECENZE: Ondřej Ruml vrací dnové Ježka, Voskovce a Wericha

Vydáno 06.10.2014 | autor: redakce

Pamatujete na Ondřeje Rumla? To byl ten šikovný kluk, který před pěti lety skončil druhý v X factoru. Ten, co nazpíval Ferrinovo Don't Worry Be Happy jen za pomoci looperu. A co dělá teď? Po svém debutovém albu se rozhodl oživit jazzové klenoty - písně Ježka, Voskovce a Wericha. Konečně!

RECENZE: Ondřej Ruml vrací dnové Ježka, Voskovce a Wericha RECENZE: Ondřej Ruml vrací dnové Ježka, Voskovce a Wericha

Ondrej Ruml covONDŘEJ RUML
ZPÍVÁ JEŽKA, VOSKOVCE A WERICHA
EMI
13 trax / 48:13

Tracklist: Klobouk ve křoví, Tmavomodrý svět, Tři strážníci, Svítá, Potopa, Život je jen náhoda intro, Život je jen náhoda, Kat a blázen, Stonožka, David a Goliáš, Nebe na zemi, Šaty dělaj člověka, Ezop a brabenec

S takovými starožitnostmi by měl člověk zacházet opatrně. Jsou totiž velmi cenné a snadno je může člověk svojí lehkovoážností a neumětelstvím znevážit. Ondra si je však dobře vědom toho, že polopatismus zde není na místě. Přizval výborné muzikanty i několik hostů. Hraje se srdcem, srší se charismatem, pokorou a samozřejmě humorem.

Výše uvedená trojice pro naši zemi vykonala mnoho dobrého - ať už se jedná o písně, nebo kvanta geniálních humorných představení z divadelních prken, které pro všechny znalce a pamětníky opravdu znamenají svět. Převést tyto písně do dnešní doby nebyl jistě lehký úkol, neboť pro většinu českých teenagerů je Ezop a Brabenec pouze nudná píseň, jenž je povinnou součástí hudební výchovy, stejně jako Kat a blázen součást látky na hodině literatury. Tato deska by však měla oslovit i mladší publikum.

Je známo, že Jaroslav Ježek nebyl zrovna fanouškem durových odrhovaček o třech akordech. Složitost jeho písní je však bravurně zvládnuta a nový jazzový kabát protkaný nejen invencemi v harmoniích ale i ve změnách tempa písním víc než sluší. Jak tomu bude naživo, zjisítme brzo - koncertní podobu dostane album už v říjnu. První vystoupení se uskuteční v Lucerna Music Baru 12. 10. a proběhne na něm zároveň křest.

Ondřejův projev se možná na první poslech zdá příliš obyčejný. Písničky, které v sobě nesou hlavně poučení a ctí se v nich obyčejné radosti života, však nepotřebují velkolepé pěvecky složité výkony. Stačí "jen" vložit srdce. To se Rumlovi daří už v úvodní Klobouk ve křoví nebo Svítá. Humorem se tu také nešetří. Tři strážníci jsou nejen hudební ale i hereckou parádou, kde Ondru doplňuje ještě Jiří Macháček a Ondřej Brzobohatý. Stonožka se Zdeňkem Svěrákem má tu správnou dětskou náladu a Tmavomodrý svět překypuje energií. Naproti tomu Život je jen náhoda má náladu značně melancholickou. Rozmanitost od začátku do konce. {vypnoutlink:Nebe}

Pokud by J+V+W měli na Rumlovo pojetí reagovat, "Vy vole!" by na něj rozhodně nekřičeli.

BEST TRAX: Klobouk ve křoví, Tmavomodrý svět, Svítá
ZKUS TAKY: Ondřej Havelka - Saturnin, Vojtěch Dyk & B-Side Band - Live at La Fabrika, Dan Bárta & Illustratosphere - Entropicture