LIVE: Macy Gray napravovala reputaci a pochválila české vagíny

Vydáno 24.02.2015 | autor: Daniel Maršalík

Když Macy Gray vystupovala v Praze v letech 2009 a 2011, moc dobrý dojem nezanechala - zejména při své české premiéře. Po necelých šesti letech se vrátila na místo činu do SaSaZu a pověst svému jménu o něco vylepšila. Na první ligu však ztrácí stále mnoho, přestože zpívá skvěle.

LIVE: Macy Gray napravovala reputaci a pochválila české vagíny LIVE: Macy Gray napravovala reputaci a pochválila české vagíny

macy gray 08 live2015

MACY GRAY

SaSaZu Praha
23. 2. 2015

I když hity Macy Gray pocházejí z přelomu století a ve stejný večer se českému publiku v O2 areně poprvé představila Katy Perry, držitelka devíti #1 v americké singlové hitparádě Billboard, dokázala skoro padesátiletá Američanka s hlasem pohádkové postavičky klub SaSaZu vyprodat.

Dnes o své minulosti kolem úspěšné desky On How Life Is Macy Gray říká, že ji nezvládla. Svět se jí proměnil a ona propadla mamonu, který se jí nabízel. Její včerejší vystoupení napovídalo tomu, že ze svého rauše tak úplně nevypadla, i tak ale převedla bezchybný pěvecký výkon. Čisté tóny a perfektní přechody z rytmu do rytmu charakterizovaly tu lepší část jejího koncertu. Nadmíru velký prostor dostávali muzikanti ze čtyřčlenné skupiny (bicí, elektrická kytara, basová kytara, klávesy). Těžko říct, zda tomu tak bylo proto, že Macy občas potřebovala čas na oddech, nebo jen chtěla, aby její show byla muzikálnější a umělečtější. To se ovšem kvůli průměrné kapele příliš nepodařilo.

macy gray 13  live2015

macy gray 32  live2015

Velmi osobitý byl také zpěvaččin slovní projev mezi písničkami, který nepostrádal vtip (podle Američanky jsou v Praze nejhezčí muži a nejlepší vagíny), ale někdy byl příliš dlouhý. Naopak doba strávená v šatně před přídavky byla naštěstí rekordně krátká. Macy nedělala cavyky, jen si zašla pro mobil, aby si mohla vytvořit několik selfies se zaplněným klubem a pokračovala ve zpěvu.

Držitelka Grammy přijela do Prahy představit své poslední album The Way, na němž je mnoho povedených melodických písniček, které výborně zapadly mezi starší osvědčené hity. Zaplněný sál roztančila novinkou Hands, ze středně rychlých tracků zaujal singl Stoned a velmi působivá byla i intimní First Time. V setlistu nepřekážela ani coverze Creep, dávný hit britských Radiohead. Další převzatou písničkou, která v SaSaZu zazněla, byla Do Ya Think I'm Sexy od Roda Stewarta. Diváci si mohli vychutnat i dvě její největší pecky: Sweet Baby v první půli koncertu a v závěru i megahit I Try, který z velké části místo Macy zpívalo nadšené publikum, jemuž zpěvačka s rukou na srdci děkovala, že na ni nezapomnělo a stojí při ní.

macy gray 15  live2015

Macy Gray si ve zlatých šatech, červených střevících a boa napravila reputaci z minula. Její hlas je stále velmi charismatický a jako pěvkyně je ve formě. Koncert drhnul jen při zdlouhavých sólech muzikantů a zpěvaččiných proslovech. Tak jako tak Macy na odchod do hudebního důchodu myslet nemusí, zvlášť když bude mít v repertoáru tak vydařené skladby, jako jsou na albu The Way.

text: Daniel Maršalík, foto: Tomáš Vlach

0,00