RECENZE: The Vaccines: What Did You Expect From The Vaccines?

Vydáno 20.04.2011 | autor: redakce

Dlouhatánský zástup ostrovních kapel od loňského roku doplnila londýnská čtveřice The Vaccines, která letos v březnu vydala svojí netrpělivě očekávanou první desku. Chytlavé popové tracky mísící se s rozostřeným zvukem postpunkových kytar získávají pochvalné recenze ze všech stran.

RECENZE: The Vaccines: What Did You Expect From The Vaccines? RECENZE: The Vaccines: What Did You Expect From The Vaccines?

the_vaccines
THE VACCINES
WHAT DID YOU EXCEPT FROM THE VACCINES?
Columbia Records
11 trax / 33:09 min

Jasně, je to docela odvaz, který působí jako vzkříšení ostrovní scény. Pár háčků by se na nich přece jen našlo. Přece jen takových kapel tu bylo a ještě mnoho dalších bude.

Byl to teda fofr. The Vaccines sotva otevřeli dveře od své zkušebny, vydali tři úspěšné singly a po necelém roce už vydávají u major labelu první desku s názvem What Did You Expect From The Vaccines? Po pár lokálních koncertech přišly z nenadání natřískané sály a od té doby se novináři předhání v superlativech. Mnoho lidí se tak nemůže zbavit pachuti mediálních rychlokvašek.

Ale co je na tom tak špatného? Kluci nahráli poctivý indie-rockový soundtrack k letnímu blbnutí na pláži o délce pětatřiceti minut. Jsou to jenom mladí floutci a chtějí si užívat, a tak se s tím moc nebabrají. Jednoduché skočné písničky doslova přetékají chytlavými melodiemi, až z nich člověka bolí uši. Punkové vypalovačky se snadno zapamatovatelnými refrény nenudí naštěstí ani chvilku. Chvílemi je střídají pomalejší kousky, ovšem v nejlepší tradici britského písničkářství. Co si budeme povídat, stylově nic nového pod sluncem. Na první poslech připomínají nástupce The Strokes nebo Artic Monkeys. Nicméně třebas úvodní minutu a půl dlouhý track Wreckin Bar (Ra Ra Ra), který je mimochodem proslavil, je natolik šmrncnutý surf rockem, až máte pocit, jestli ve vedlejší místnosti nezkouší Beach Boys společně se všude přítomnými Ramones.

The Vaccines se objevili na scéně jako zjevení. Provětrali zatuchlost, kterou do tohoto světa přinesly kapely, jež mají potřebu léčit se ze svých depresí, neustále se utápí v syntezátorových plochách a otravují s tím okolní svět.

Na druhou stranu zkuste si pouštět toto album týden v kuse. Jejich přímočarost se hodně rychle obrátí proti jim samotným. Po čase přijdou jejich skladby posluchači tak pitomoučké, že začnou až trochu iritovat. Raději pomlčím o textech zpěváka Justina Younga, kterého občas opouští nejen básnické střevo, ale i zdravý rozum. Schválně, kdo si na ně vzpomene za půl roku?

The Vaccines jsou i přesto zábavní a navíc mají talent na snadno rozšifrovatelné popěvky, díky nimž je jen tak nezapomenete. A to jsou ty nejlepší předpoklady, aby mohli přijít ještě s větší bombou. Byla by proto věčná škoda, aby zapadli v útrobách ipodů dřív, než stačí říct cokoliv dalšího.

6/7

Jiří Kaňa

0,00