RECENZE: Uriah Heep nabízejí záznam z koncertu v Zemi vycházejícího slunce

Vydáno 25.05.2011 | autor: redakce

Spojení „oficiální bootleg“ si sice původním významem poněkud protiřečí, ale v praxi zajisté přijde vhod straně prodávající i kupující. O autorech nemluvě.

RECENZE: Uriah Heep nabízejí záznam z koncertu v Zemi vycházejícího slunce RECENZE: Uriah Heep nabízejí záznam z koncertu v Zemi vycházejícího slunce

uriah-heep-official-bootleg-533267Diskografie Uriah Heep je skutečně bohatá, vydatně zahuštěná všemožnými živáky a britští hard rockeři v nastoleném trendu nepolevují. Po záznamech ze Švédska a Maďarska vychází další připomínka loňského turné, tentokrát ze Země vycházejícího slunce.

Přitom nic naplat, nejvíce v laufu byli Uriah Heep před nějakými čtyřiceti lety, což jim přináší povinnost – když už měli to štěstí stát se legendou – neustále oživovat staré skladby. To ovšem neznamená, že dnes jsou vyčáchlým odvarem sebe sama. Kdepak, vyhraná kapela nepostrádá poctivý švih, ani Bernie Shawovi hrdlo nereziví a příjemným návdavkem je slide kytarová výpomoc Micky Moodyho, který si největší jméno udělal v řadách Coverdaleových Whitesnake.

I v Japonsku se hodně lovilo v dávné minulosti, čtvrtá řadovka Demons and Wizards z roku 1972 je dokonce prezentována kompletní a navíc uceleně s původním řazením skladeb. Pochopitelně se jde až k samotnému debutu Very ´Eavy, Very ´Umble (Gypsy, Bird Of Prey), ovšem soubor nezavrhl ani v době koncertu poslední studiové album Wake The Sleeper, které zde má čtyřnásobné zastoupení. Horší je to s vyzněním koncertní atmosféry, když kvůli značně distingovaným Japoncům dokonce občas vznikají mezi jednotlivými písněmi hluchá místa, byť se Shaw snaží o čilou komunikaci. Je-li však největší kaňkou na živé nahrávce energické kapely mdlé publikum, je to konec konců dobrá zpráva.

text: Daniel Folprecht

0,00