COCA-COLA POPSTAR MÍŘÍ DO FINÁLE

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Hostem finálových koncertů soutěže COCA-COLA POPSTAR v Ostravě, Brně a Pardubicích bude loňský vítěz UDG. Veřejnost bude mít možnost hlasovat pro své favority během koncertů, dále na webu CCPS a v SMS akci na TV Óčko. A jak soutěž změnila životy dosavadních vítězů? Odpovídá Jakub Johánek ze 100°C a gangsteři z UDG.

COCA-COLA POPSTAR MÍŘÍ DO FINÁLE COCA-COLA POPSTAR MÍŘÍ DO FINÁLE

Loňský vítěz, skupina UDG:

Jak byste Coca-Cola Popstar hodnotili? Myslíte, že je to dobrá příležitost jak konečně pořádně projevit svůj talent?

Coca-cola ze všech soutěží tohoto typu snad kromě Superstar nabízí kapelám nejlepší podmínky. Rozhodně bychom jinou cestou nešli, jsme spokojení.

Splnila se vaše očekávání? Máte konečně vydanou desku, píše se o vás – třeba získáte i Zlatého slavíka, jako se to podařilo vítězce na Slovensku, zpěvačce Mishe…

No s tím Slavíkem nevíme. Po pravdě řečeno, ani o něj dvakrát nestojíme. Jsme rádi, že máme dobrou desku, že jedeme koncerty s Wohnouty a Kryštofem, že se objevujeme v hudebních pořadech v televizi, že nás začínají hrát rádia. My chceme, aby na nás chodilo hodně lidí. To je náš cíl. Navíc máme ve zkušebně drobet plíseň, takže by nám tam Slavík asi shnil.

Koncertovali jste ve Španělsku, měli jste turné s Wohnout, čeká vás šňůra s Kryštofem – vokalisty těchto dvou kapel máte dokonce jako hosty na své debutovém albu – to opravdu není špatný začátek…

Souhlas. To jsou věci, ze kterých máme opravdu radost. Věci, o kterých se nám ani nesnilo. Sami jsme zvědaví, kam až nás tohle může vynést. Naše zkušenost je taková,že všechno většinou trvá déle, je to tak asi správně. Wohnouti jsou teď na vrcholu s čtvrtou deskou...

Jak se vás dotkl jistě zvýšený zájem médií? Líbí se vám popularita? A svět hudebního showbyznysu, v němž se teď pohybujete? Nelitujete v tomto ohledu svého vítězství?

Je to fajn, když se o tebe někdo zajímá. O nás ale není tak zas takový zájem, aby nás popularita nějak ničila nebo otravovala. Zatím je to všechno takové příjemné.

Poradili byste letošním zájemcům, co mají udělat proto, aby uspěli v soutěži tak jako loni vy?

To se dá jen těžko. Kapelám bychom poradili, ať jsou co nejpřirozenější, ať se do ničeho moc nestylizují - vypadá to komicky. Buď ta jejich přirozenost někoho osloví, nebo ne, to pak už chce trochu štěstí. (Všichni soutěžící) by se hlavně měli vyvarovat pozérství a nadbytečné image. Naopak by si měli promyslet, jak sestaví svůj koncertní set, aby to porotu a diváky nějakým způsobem oslovilo.


Jakub Johánek (kapela 100°C), první vítěz CCPS, letošní porotce:

Jak bys Coca Cola Popstar hodnotil? Je to dobrá příležitost jak projevit svůj talent?

Úplně upřímně, hodnotím tyto vyhledávací soutěže velmi pozitivně. Jsou světlou stránkou hudebního dění, co se týče pozornosti věnované mladým talentům, kterých je zde mnoho a my se o nich těžko dovídáme víc.

Kde myslíš, že byste s kapelou dnes muzikantsky byli, nebýt vítězství v CCPS?

Měli jste už předtím nějaké vážnější nabídky? Muzika a feeling by na tom asi byly podobně, ne-li stejně. Vývoj, kterým procházíme, by ale neměl tak rychlý a silný nárůst... Jinak 100°C už před CCPS mělo skoro připravenou smlouvu s jiným vydavatelstvím, takže bychom se určitě nezastavili, jen by vše šlo jiným směrem.

Splnila se očekávání, která jste jistě po vítězství měli?

Očekávání jako pojem má velice pohyblivé hranice. Všichni ale víme, že to nejdůležitější - to, že spolu můžeme stále hrát a bavit se muzikou, je tu stále.

Jak se skupiny dotkl jistě zvýšený zájem médií? Líbí se vám popularita?

Za dobu, která uplynula od našeho vítězství v CCPS, jsme se už trošku otrkali a myslím, že je to dobře. Líbí se nám zájem lidí, kteří poslouchají naši desku a chodí na koncerty. A český „šoubyz“ - malinkatý svět? Jde jen o to, jestli se do něj chceme řadit nebo ne!

Poradil bys letošním zájemcům, co mají udělat proto, aby uspěli v soutěži tak jako předloni vy? A na co se mají, až vyhrají, připravit?

Nejdůležitější je originalita, názor a tvář, se kterou se prezentují na pódiu i mimo něj.

Jak se těšíš na svou roli porotce? Před dvěma lety jsi byl ve stejné pozici jako budou ti, které bude hodnotit, a naopak porotce jsi jistě bral jako velkou autoritu, na kterou musí udělat dojem…

Budu se snažit skloubit osobní, subjektivní i objektivní hodnocení. Spravedlivě se asi stejně nikdy nejde rozhodnout, protože se nic neměří, ale jde o samotný pocit z kapely jako takové.

Myslíš, že budeš na uchazeče vlídnější než ostatní porotci, kteří soutěží neprošli?

Nevím, snad jen v hodnocení využiji tu zkušenost z „druhé strany“…

Finálové koncerty:

15. 6. OSTRAVA - Parník
16. 6. BRNO - Faval
17. 6. PARDUBICE - Žlutý pes


Více o soutěži Coca Cola Pop Star, včetně rozhovoru s šéfem poroty, Davidem Kollerem, najdete v novém REPORTU 05/05, který vychází v pátek 29.dubna.


www.cocacolapopstar.cz
zavřít