LINKIN PARKA THOUSAND SUNS
Warner Music
15 trax CD/19 trax DVD
Loni na podzim vydané album
A Thousand Suns to od většiny kritiků a fanoušků, kteří milují nu-metalové počátky
Linkin Park a jejich desky
Hybrid Theory a
Meteora, pěkně schytalo. Přitom to není tak úplně nezajímavá deska, jenom je příliš vzdálená původní produkci americké šestice, jejíž debut
Hybrid Theory se v roce 2001 stal nejprodávanějším albem ve Spojených státech. Zato nad novinkou si pravověrní hiphopeři a metalisté jen odplivli.
Linkin Park se z toho zjevně nijak nehroutí a jdou na trh s dalším nosičem, tentokrát s loňským albem doplněným o DVD s koncertem z madridského náměstí Puerta de Alcala. Nechybí ani bonusy v podobě dokumentu z natáčení a tvorby tohoto alba pod názvem
Meeting Of A Thousand Suns a videoklipu ke skladbě
The Catalyst.
Bonusy nepředstavují nic převratného, takže pojďme na loňský madridský koncert.
Linkin Park na něm prezentují svou novou hudební tvář, takže zde najdeme dvě třetiny repertoáru z nového alba a po třech peckách z předchozích třech alb. Po trochu roztěkaném intru
The Requiem to ústřední dvojice
Chester Bennington a
Mike Shinoda rozbalí v novince
Wretches And Kings následované stařičkým
Papercut z debutové desky. Po hiphopovém úvodu nadšení publika pokračuje hned od prvních tónů
New Divide, melodie provázejí dvojku filmu
Transformers.
Zdá se, že v případě madridského publika sázka na kombinaci nového repertoáru se starým vyšla, protože po
Faint z alba
Meteora nasazují hned čtyři nové skladby.
Empty Spaces přecházející ve
When They Come For Me provázejí sirény, megafon, šamanské rytmy a vtíravé melodie, které nejsou možná tak špatné, ovšem pouze v případě, že jste se právě s
Linkin Park seznámili a nemáte naposlouchaná alba
Hybrid Theory a
Meteora.
Další novinka
Waiting For The End je nijak originální kombinací hip hopu a popu, a pak už za klavír usedá
Mike Shinoda, aby zahrál úvod
Iridescent - pop jako hrom z Transformers 3. Následně se opět setkává symbolicky nové se starým, protože pkračuje proslaveným klávesovým motivem zásadního hitu
Numb z desky
Meteora a za ním nasamplovaný projev amerického fyzika a otce atomové bomby Roberta Oppenheimera a novinka
The Radiance.
Největším šokem pro staré fanoušky Linkinů musí být skladby jako
Shadow Of The Day a
The Messenger. Když to přeženu, tak tyhle kousky mohly být v repertoáru Take That nebo jiných trochu lepších boybandů. Ale španělskému publiku to, zdá se, příliš nevadilo, a radostně se zdviženými pažemi promávalo přes
In the End, What I've Done, Bleed It Out až do závěru ke starému dobrému
A Place for My Heads.
Koncert v Madridu, stejně jako album
A Thousand Suns ukazuje, kam se za posledních sedm let
Linkin Park dostali a za jakou cenu se odklonili od původního zvuku. Nyní se nacházejí v období, kdy je výsledkem trochu nesourodý hybrid, který zaujme jednotlivostmi, ale už nesrazí do kolen.
text: Roman Jireš4/7