RECENZE: Totální nasazení nevymýšlí vlastní styly, ale pobaví

Vydáno 01.08.2011 | autor: redakce

Přesně v duchu textu "Tak na co vymýšlet svý vlastní styly, stačí jen melodie, co už tu byly" (Kombíčko) se nese album Crazy Story středočeského tria Totální nasazení. A že těch stylů není na relativně kráké ploše alba málo. Přesto jsou Totáči od začátku do konce častěji více než méně zábavní, pokud tedy nejste ortodoxní příznivci nějakého jasně vyhraněného hudebního žánru.

RECENZE: Totální nasazení nevymýšlí vlastní styly, ale pobaví RECENZE: Totální nasazení nevymýšlí vlastní styly, ale pobaví

crazy_story
TOTÁLNÍ NASAZENÍ

CRAZY STORY
Swabian Records / Popron Music
13 trax

Totáči si skutečně dělají legraci, při néž nešetří sami sebe ani pravověrné punkery, kteří patrně nebudou považovat za tolik vtipnou citaci bratří Nedvědů v úvodní písni Reverend, v níž se zdařile střídají hlasy Sváti a P.P. Cvoka. A nezůstalo jen u výletu k folku. Módní balkánskou hudbu tak trochu paroduje BalkánSka s "hrdiny" Čuranem Močičem a Gojko Mitičem, prvky reggae zase obsahuje Mikulhash, textově příbuzný s další peckou Drogovej dealer. Pravda, ani jedna z nich nedosahuje nadčasovosti Medvídka od Lucie.

Je libo trochu country? Pak je tu Cow Show s koňmi, krávami, Údolím tupých hlav a dalšími nezbytnými country atributy včetně zvonivých kytar. Opravdu vydařenou legráckou je ska-metalová skladba Samowar, v níž to místy slánské trio s nadhledem rozjíždí jako na metalovém festivalu. A pokud nebudete mít těch stylových zvratů dost, čeká vás ještě pozdrav pro Plexis v podobě coveru Déšť a fotbalová Hymna SK Slaný.

Album Crazy Story má i slabší místa, jako například songy Falešný výlep nebo Dr. Mamlas 2010, ale převažuje nezakomplexovanost, smysl pro chytlavé melodie, optimismus a pozitivní energie. Tohle není žádný New York, ale středočeské maloměsto Slaný. Žádné (navzdory názvu alba) anglické texty s provokací a rebelstvím za každou cenu, ale vtip a rýmy bez zbytečných prohřešků vůči češtině. Prostě zábavná deska.

text: Roman Jireš
4/7

0,00