RECENZE: Kruk se na nové desce nechtějí vracet zpět

Vydáno 04.08.2011 | autor: redakce

Z rockového hlediska je skvělé, že i kapely vzniknuvší po roce 2000 ctí čistokrevný hard rock. Dobrovolně se však staví do nelehké pozice, kdy bývají odpůrci osočovány ze zastydnutí či žánrovými stoupenci naopak z neoriginality.

RECENZE: Kruk se na nové desce nechtějí vracet zpět RECENZE: Kruk se na nové desce nechtějí vracet zpět

kruk-it will not come back

KRUK
IT WILL NOT COME BACK
Metal Mind
11 trax / 67:01 min

A právě historicky vysoko nasazené laťky nedosahují ani polští Kruk. Po instrumentální stránce jim není co vytknout, nádherný typický zvuk hammondek se střídá v klenutých sólech s elektrickou kytarou, ale Kruk jsou vůči stylovým hranám velmi pokorní, přičemž nepříliš vynalézavé skladby postrádají výrazných momentů. Příliš zdařilá není ani coververze Simply The Best od Tiny Turner. S podpůrným ženským zpěvem v refrénech zní dílem coby parodie a trochu jako půlnoční hřeb taneční zábavy.

Další z podmínek úspěšné hard rockové kapely je výrazný a charismatický zpěv, jenž Kruk rovněž nemají. Tomasz Wišniewski náboje hlasů jakým v nejlepších letech disponovali Dio, Coverdale či Hughes zdaleka nedosahuje, chybí mu moc lámat skály a vyvolávat mrazení. Vokální hostování Doogie Whitea (m.j. spolupracoval s Rainbow či Yngwie Malmsteenem) v In Reverie pak nabízí přímé srovnání s frontmanovou live verzí na druhém disku a jasně hovoří pro Brita.

Zmíněné bonusové DVD přináší stominutový obrazový záznam koncertu plného skvělých řemeslných výkonů statické kapely, která zařazením Child In Time sama sebe usvědčuje z nedostatku silných tvůrčích nápadů. A proč k čertu do purplovské klasiky pánové zamontovali motiv z Jesus Christ Superstar?

Daniel Folprecht
3/7

0,00