RECENZE: Hraví Gorillaz mají pouze všední výběr hitů

Vydáno 04.12.2011 | autor: Daniel Maršalík

Gorillaz jsou bezpochyby jedním z nejzajímavějších hudebních úkazů tohoto století. Každý jejich počin vzbudil zájem veřejnosti i chválu kritiků. Po víc než deseti letech existence se nejznámější virtuální kapela rozhodla rekapitulovat.

RECENZE: Hraví Gorillaz mají pouze všední výběr hitů RECENZE: Hraví Gorillaz mají pouze všední výběr hitů

gorillazsinglescollectionGORILLAZ
THE SINGLES COLLECTION: 2001 – 2011
Parlophone / EMI
15 trax / 56:08 min

Výběrové cédéčko britských Gorillaz nepatří mezi ty, které musíte vlastnit za každou cenu. Ne, že by se na disku nenašly dobré písně. To ano, ale tvorba této kompilace je nadmíru odbytá. Obsahuje pouze singly z desek Gorillaz, Demon Days a Plastic Beach. Album The Fall jakoby ani neexistovalo. Je pravda, že jeho vznik byl trochu odlišný, než tomu bylo u jiných nahrávek, ale stále se jedná o stejný projekt Damona Albarna a Jamieho Hewletta. Navíc na disku je víc jak dvacet minut prostoru, kam by se tracky z přehlížené desky v pohodě vešly. A nemáte-li štěstí, že jste v Japonsku, seženete CD pouze s dvěma remixy, které jsou to jediné, co nového stříbrná placka obsahuje.

Můžeme znovu zopakovat, že Gorillaz jsou výjimečnou záležitostí spojující několik žánrů do sebe. A i přes komerční úspěch si ponechali nálepku "indie". Aby svůj sound obohatili, začala si od druhé desky zvát zajímavé hosty, jakými byli například hiphopeři De La Soul, Mos Def nebo soulový zpěvák Bobby Womack. A ti najednou jakoby mezi komiksové postavy souboru patřili odjakživa...

Je sice fajn slyšet "gorilí" singly pěkně pohromadě, ale více bychom se těšili z řadového opusu tohoto virtuálního kvarteta. Větší přínos snad bude mít další plánovaná kompilace, která má obsahovat výběr z B-stran singlů a dalších rarit. Na pultech s muzikou by se měla objevit v polovině února.

BEST TRAX: Dare, Feel Good Inc., Clint Eastwood
ZKUS TAKY: Gorillaz The Fall, Mark Ronson & The Business Intl. Record Collection, Blur The Best Of

text: Daniel Maršalík