RECENZE: Zrcadlo vzpomínek na dospívání My Chemical Romance

Vydáno 11.05.2014 | autor: redakce

Četní interpreti nabízejí různé výběry ze své tvorby průběžně, mnohdy dokonce po pár albech, čímž ryzost původního účelu značně devalvují. Ani diskografie My Chemical Romance není se čtyřmi řadovkami příliš obsáhlá, avšak jejich výtahu stěžejních položek z díla zavdává smysluplný důvod loňské ukončení kariéry. "Best of" je tedy na místě.

RECENZE: Zrcadlo vzpomínek na dospívání My Chemical Romance RECENZE: Zrcadlo vzpomínek na dospívání My Chemical Romance

My chemical romance MAY DEATH NEVER STOP YOUMY CHEMICAL ROMANCE

MAY DEATH NEVER STOP YOU
Reprise Records / Warner Music
19 trax / 73:22

Tracklist: Fake Your Death, Honey, This Mirror Isn´t Big Enough For The Two Of Us, Vampires Will Never Hurt You, Helena, You Know What They Do To Guys Like Us In Prison, I´m Not Okay (I Promise), The Ghost Of You, Welcome To The Black Parade, Cancer, Mama, Teenagers, Famous Last Words, Na Na Na (Na Na Na Na Na Na Na Na Na), Sing, Planetary (Go!), The Kids From Yesterday, Skylines And Turnstiles, Knives/Sorrow, Cubicles

Převážně chronologicky řazenou kompilaci ohraničují bonusové raritky a vše v jasných barvách vykresluje evidentní a neoddiskutovatelný vývoj téhle americké kapely, která svého času výrazně zvířila prach na světových hudebních kolbištích. Od počátků koketujících s emo tklivostí se přenesla přes hybrid okázalé rádoby punkové dravosti a popové líbivosti a dospěla k chytlavým písničkám pro široké masy konzumentů. Vždy ze skrytu více či méně vykukoval kalkul, leč spousta opravdu zdařilých melodií a hitových refrénů je dostatečně ospravedlňujícím argumentem pro toleranci.

Co na tom, že Teenagers je v principu nepokrytě obšlehnutá pochodovka Why Don't You Get A Job? od The Offspring (ty pro změnu patrně inspirovala beatlesácká Ob-La-Di, Ob-La-Da). Na pozadí oficiálního rozpadu i po letech ze vzorků sálá, jak zdařilé a ostatní výrazně převyšující bylo album The Black Parade, pochopitelně zde zastoupené nejčetněji.

Shora zmíněnou přidanou hodnotu představují dosud nevydaná rytmická Fake Your Death s výrazným klávesovým motivem i úbytkem dávné naléhavosti v hlase Gerarda Waye a tři demo verze z období debutu I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love, to znamená ještě s ukňouraně štěkavým zpěvem a přímočařejším aranžmá. Zkušební, do finální podoby nedotažené verze samozřejmě vybočují i horším zvukem, ale to u podobných archivních specialit už vůbec není podstatné. Skalní příznivce by při absenci fotografií v poměrně strohém bookletu mohly potěšit komentáře členů kapely k jednotlivým skladbám.

Dosavadní etapa úspěšné existence My Chemical Romance je tedy dokonána i zmapována. Nicméně klíčkem k případnému restartu lze i vzhledem k věku muzikantů kdykoli snadno otočit. {vypnoutlink:Death}

BEST TRAX: Welcome To The Black Parade, Teenagers, Planetary (Go!)
ZKUS TAKY: Hawthorne Heights – Skeletons, The Used – Imaginary Enemy, Taking Back Sunday – Happiness Is