RED BULL KÁRY NA PETŘÍNĚ

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

První neděle po slunovratu (22.6.) odstartovala nejen postupné zkracování dní, ale i další ze seriálu kreativních závodů, ve kterých lidé – soutěžící baví díky svému umu lidi – diváky. Důkazem je 58 soutěžních týmů, které se sešly na druhém ročníku kreativního závodu minikár v samém srdci města Prahy. Kdo přišel neprohloupil, bylo opravdu na co koukat ….

RED BULL KÁRY NA PETŘÍNĚ RED BULL KÁRY NA PETŘÍNĚ

Startovnímu výstřelu, který pomyslně zazněl ve 13:00 hodin, předcházely exhibiční jízdy dvou profesionálních jezdců minikár – českého Míry Hůly a slovenského, teprve osmiletého závodníka Filipa Ovečky. Po krátkém pauze a představení čtyřčlenné poroty, jež měla za úkol hodnotit kreativní pojetí stroje i doprovodnou show, se na trať za mohutného povzbuzování davu několika desítek tisíc diváků vydal první tým. Jak již u kreativních závodů bývá zvykem, tvůrci strojů pouští uzdy fantazii a tak se bylo opravdu na co koukat. O vítězi totiž nerozhodoval čas projetí 500 metrů dlouhé trati, ale dojem, jaký zanechal se svým, strojem na již zmiňované porotě. To se podle zdání poroty povedlo stroji Watercar týmu Kinďjaba J.N. – ten dostal plný počet bodů a i díky rychlému projetí trati získal první místo. Na druhém místě skončil tým Poslední cesta se svým Hrobem a na třetí medailové pozici se umístil Sporák týmu Kuchaři. Tyto tři týmy si mezi sebou rozdělily prize money v celkové výši 150 000 Kč. Závod Red Bull Káry trval od 13:00 do 17:30 hodin. Za tuto dobu se na Petříně podle neoficiálních údajů vystřídalo několik desítek tisíc diváků. Stavba trati, jež měřila 500 metrů trvala přes 36 hodin a bylo k ní použito přes 400 balíků slámy. Do závodu nastoupilo 58 týmů, další 4 týmy (z toho jeden ze Slovenska) jely mimo soutěž. Porotu tvořili: Hana Zárubová, návrhářka Maxim Velčovský, designér Martin Černík, snowboardista Jan Dvořák, zástupce šéfredaktora časopisu Esquire Miroslav Ryba, šéf firmy Puma pro ČR

Tabulka výsledků
Fotoreport
zavřít