Koncept Nike a (RED) je jednoduchý. Vyzývá lidi ke koupi červených tkaniček, aby tak pomohli zachránit lidské životy. Nike z prodeje každého páru tkaniček věnuje celých 100% zisku stejným dílem Globálnímu fondu boje proti Aids, tuberkolóze a malárii, který poskytuje léky lidem nakaženým HIV/AIDS, a komunitním iniciativám spojeným s fotbalem, které zajišťují vzdělávání v rámci prevence HIV/AIDS. Toto jedinečné partnerství podporuje programy, které jednak zajišťují léky pro nemocné, ale také se postarají se o vzdělávání a prevenci.
Při oznámení partnerství Nike a projeku (RED) byl na místě
Mark Parker, prezident a generální ředitel Nike Inc.,
Susan Smith Ellis, generální ředitelka projektu (RED) a profesor
Michel D. Kazatchkine, výkonný ředitel Světového fondu boje proti AIDS, tuberkolóze a malárii. Spolu s
Bono Voxem a řadou slavných fotbalistů upozornili na potřebu globální pomoci Africe v boji proti AIDS.
„Boj proti Aids v Africe potřebuje velké značky, které nám pomohou na tento problém upozornit,“ řekla
Susan Smith Ellis, generální ředitelka projektu (RED).
„Velmi si vážím partnerství s Nike. Jako sportovní značka nám pomůže spojit vzdělávání se sportem a podpořit společenské změny, které povedou k pochopení problému týkající se AIDS a k prevenci.“
„Nike již v minulosti prokázala svou schopnost upozornit na globální problémy a zvýšit informovanost a zájem lidí o tyto problémy. Jako globální značka a kreativní společnost může Nike významně pomoci ke zviditelnění a řešení tohoto problému,“ řekl
Mark Parker, prezident a generální ředitel NIKE, Inc. „Pomocí fotbalu chceme podpořit a zviditelnit toto hnutí a zapojit všechny do boje proti HIV/AIDS v Africe.“
zdroj: Nike