RECENZE KONCERTU STO ZVÍŘAT

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Je to teprve pár dní, co STO ZVÍŘAT vydalo novou desku Nikdy nic nebylo (více v rozhovoru a recenzi REPORTU 10/04), a už s ní objíždí české kluby. Sobotní koncert v Českých Budějovicích sledoval Daniel Folprecht.

RECENZE KONCERTU STO ZVÍŘAT RECENZE KONCERTU STO ZVÍŘAT

STO ZVÍŘAT 9.10. klub K2, České Budějovice Setká-li se člověk ve volné přírodě se stádem rozvášněných zvířat, musí počítat s variantou, že bude zadupán do země. Podobná situace nastala, když si STO ZVÍŘAT ještě před oficiálním křtem vyrazilo otestovat nový program Nikdy nic nebylo.

KRÁTCE PŘED dvaadvacátou zatroubila kapela k útoku, aby nabídla výsledky studiové práce publiku tváří v tvář. A to doslova, neboť klub K2 postrádá klasické pódium a umělci se tudíž nad posluchače ´nevyvyšují´. Vysoká návštěvnost zaplnila prostory natolik, že Martin Líska téměř šťouchal trombonem jedince v první řadě do žeber.

O úzký kontakt tedy bylo ihned postaráno a pár prověřených pecek na úvod (Píseň, Pleše, Podpaží, Socha, Soused-ska) vřelou atmosféru jen prohloubilo. Venkovní chlad byl rázem zapomenut a tancechtivá těla roztávala pod náporem teplé muziky (k čertu, zapomeňte na dvojsmysly) vykvétající z pupenů ska. Bohaté instrumentální obsazení umožnilo převést skladby v neošizeném aranžmá a pestrosti přidalo rozmanité trio střídajících se hrdel, z něhož nejvíce prostoru dostal kytarista Petr Ostrouchov. Jsme-li u superlativ, vše ještě umocňoval skvělý zvuk, v němž se žádný z nástrojů neztratil.

Na „zvířecím“ přístupu je sympatické, že po vydání alba nabídnou svým příznivcům naživo kompletní materiál a tak je nechají vybrat koncertní favority přímou cestou. Nejinak tomu bylo tentokrát a pátá řadovka, jež byla v předpremiéře pokřtěna, zazněla od Domácího kina přes Dámu s čápem, Majonézu, hrábě, Velkou lásku, Jsem tady cizí a další až po Pohádku a Pochyby.

Největší ohlas však pochopitelně sklidily starší zažité kousky, konkrétně Dap-Géo, Skandál a hlavně závěrečné duo Novgorod a Škola. Neméně radosti posléze vyvolaly přídavky, v nichž Sto zvířat nastínilo své pojetí policeovské Every Breath You Take, Sexbomb z repertoáru Toma Jonese a Rudy, a Message to You od Dandy Livingstone. “Byl to skvělý večírek, i když je středa, jedenáct hodin dopoledne...” plesal od bicích showman Jan Kalina. Pomineme-li, že čas právě ukrajoval první nedělní minuty, měl naprostou pravdu. Daniel Folprecht

0,00