RECENZE: Fall Out Boy nahráli pop pro velký kluky

Vydáno 17.02.2015 | autor: redakce

Po dva roky starém pokusu o záchranu rock'n'rollu udělali Fall Out Boy nové zásadní rozhodnutí. Rock'n'roll odvrhli jako nechtěné dítě a jejich nové album American Beauty/American psycho místo kytar obcuje se synťáky.

RECENZE: Fall Out Boy nahráli pop pro velký kluky RECENZE: Fall Out Boy nahráli pop pro velký kluky


Fall Out Boy  American Beauty-American PsychoFALL OUT BOY

AMERICAN BEAUTY/AMERICAN PSYCHO
Island Records
11 trax / 39:13

Tracklist: Irresistible, American Beauty/American Psycho, Centuries, The Kids Aren't Alright, Uma Thurman, Jet Pack Blues, Novocaine, Fourth Of July, Favourite Record, Immortals, Twin Skeletons (Hotel in NYC)

Fall Out Boy nechali kytarovou minulost za sebou a bez jakéhokoliv ohlédnutí zpět se uchýlili do vřelého náručí elektroniky. Kapela, která nikdy nebyla součástí hlavního proudu, jako by chtěla svoje skladby cpát do rádií. Stvořili pop na úrovni, který není pro malé holčičky, jež by si American Beauty/American Psycho vzaly jako soundtrack pro dojemné chvíle při čajových dýcháncích s plyšáky. I přes zřetelný pokus o mainstreamový zvuk si tak kapela zachovala jakýsi punc nedostupnosti.

Když člověk prvně uslyší název desky, možná se pleskne rukou o čelo a vítězně zvolá: "Vždyť American Psycho je ta kniha od Breta Ellise a American Beauty se jmenovalo album od Grateful Dead!" FOB nezůstali jen u názvu alba a v podobném duchu se nese i jeho obsah. Nečekejte však žádné těžko odhalitelné jinotaje, které by posluchač objevil až po desátém přehrání desky - už skladbu Centuries začíná notoricky známé pobrukování Susanne Vega, v písni Uma Thurman je zase slyšet hudební motiv z Tarantinova filmu Pulp Fiction, kde si právě Thurman, která dala skladbě jméno, zahrála.


Skupina kolem Patricka Stumpa si již od svého raného emo období dává záležet na textech, které obzvlášť na této desce stojí nad hudební složkou. Písně jsou ponorkou potopenou do temné strany duší mladých Američanů, nikoliv ovšem patetické naříkání chlapců s černými očními linkami, neboť ty už si dávno odmalovali. Objevilo se zde i jedno politické téma. Protesty v americkém Fergusonu, kde byl zastřelen mladý afroameričan, inspirovaly Stumpa při psaní titulní skladby, jejíž poselství je opravdu jednoduché - i kdyby mladý člověk provedl cokoliv, ten čin si prostě smrt nezaslouží.

Škála skladeb na desce je opravdu pestrá. Najdou se zde jak rádioví uzurpátoři (Irresistible), kytarovky jako Favourite Record nebo i písně se sociální tématikou - The Kids Aren't Allright.

Fall Out Boy snaha o dobytí vrcholu mainstreamu nejspíše nevyjde, ale mohou se přinejmenším pochválit za to, že nahráli dobrou desku s moderním a svěžím zvukem.


BEST TRAX:
Favorite Record, American Beauty/American Psycho, Immortals
ZKUS TAKY: Panic! at the Disci - Too Weird to Live, Too Rare to Die!, Patrick Stump - Soul Punk, Cobra Starship - Night Shades


David Stoklas
5/7

 

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít