LIVE: Problém Akropolis Multimediale? Ne kvalita, ale návštěvnost

Vydáno 27.10.2014 | autor: redakce

Prezentovat pozoruhodné spojnice mezi hudbou a vizuálem se akci Akropolis Multimediale daří rok od roku lépe. Stejné to však bohužel není s navyšováním návštěvnosti, která v případě prvního dne připomínala svojí hojností sešlost na vesnickém bleším trhu, pořádaném o víkendu.

LIVE: Problém Akropolis Multimediale? Ne kvalita, ale návštěvnost LIVE: Problém Akropolis Multimediale? Ne kvalita, ale návštěvnost


cartonnage multimediale 07


AKROPOLIS MULTIMEDIALA: CARTONNAGE, OHM SQUARE
Palác Akropolis, Praha
25. - 26. 10. 2014

Nad tvrzením, že electro-popové duo Cartonnage patří mezi nejvíce nedoceněné celky na půdě tuzemské hudební scény, by leckdo mohl kroutit hlavou. Dotyční ale neprojevují svou skepsi nadarmo. Jak jinak lze vysvětlit smutný jev, že během pátečního večera postává v sále jen několik desítek zvědavců, přestože jeho kapacita by jich zvládla pojmout i desetkrát tolik? Můžeme se odvolávat na různé faktory - nevhodně zvolené datum, neobratné PR... V řadě z nich bychom ale pouze spekulovali a nemístně křivdili, přičemž pravdy bychom se nedobrali.


Nekvalitní programová náplň obou večerů rozhodně na vině být nemůže. Společné snoubení elektroniky Cartonnage a symfonického orchestru pod vedením Martina Šandy jednoznačně nabídl silný emotivní zážitek, navíc umocněný dvojicí podstatných složek - působivými instrumentálními pasážemi a graficky atraktivními projekcemi. Ty byly promítány jak u Cartonnage tak u Ohm Square na průsvitné bílé plátno, oddělující muzikanty buďto od publika (v případě Ohm Square), anebo sloužilo jako předěl půlící pódium na území vyhrazené zvlášť pro kapelu, zvlášť pro orchestr. Takto řešené provedení vtiskávalo vystupujícím přesvědčivý dojem čistoty a neposkvrněnosti, přestože paleta použitých vizuálních efektů zahrnující třeba kresbu autentických malůvek za chodu koncertu nebo promítání trojrozměrných geometrických obrazců tak, že v nich účinkující vypadali jako ve vězení, byla pro obě kapely různorodá.

07 ohmsquare akropolis 25 10 2014

cartonnage multimediale 16

Nakolik je oblíbenost Ohm Square příčinou plnější a o poznání vřelejší Akropole během sobotního večera a do jaké míry ji odrážela jeho povaha (křest nebo přesněji řečeno release party aktuálního alba A Curious Place Between Souls and Atoms), je další nezodpověditelnou otázkou. Faktem každopádně zůstává, že vzít do hrsti vlastní zvědavost spolu s pár stovkami, a výměnou za ně dostat neopakovatelné audiovizuální orgie, je na české poměry nadstandard. O to víc, že i přes pravděpodobně nenaplněná očekávání ohledně početnosti výsledného publika dokážou Cartonnage i Ohm Square dbát na kvalitu a nenarušit přitom dojem, že si se vším dávají tu práci proto, aby především pobavili sebe a třeba i někoho dalšího.

text: Adam Vrána, foto: Pavel Mužák, Eva Makovská

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít