OneRepublic předvedli v SaSaZu kvalitní rockovou show

Vydáno 20.04.2011 | autor: Daniel Maršalík

Rocková skupina z Colorada OneRepublic dorazila v úterý 19. dubna do pražského klubu SaSaZu a během sedmdesáti minut zahrála největší hity z obou desek Dreaming Out Loud a Waking Up. Kapely formátu OneRepublic u nás málokdy hrají v klubu, a tak možnost mít pět rockerů na dosah ruky byla velmi unikátní.

OneRepublic předvedli v SaSaZu kvalitní rockovou show OneRepublic předvedli v SaSaZu kvalitní rockovou show

1_one_republicONE REPUBLIC
SASAZU, PRAHA
19. 4. 2011

O půl 9 se na pódium přeplněného holešovického klubu SaSaZu dostavila česká kapela Eddie Stoilow, která v tří písničkovém setu zahrála i svůj současný hit Frozen, za což sklidila pozitivní ovace. Mladí Češi se stylově před OneRepublic hodili. I díky tomu, že hráli opravdu velmi krátkou dobu, nepostihl je klasický úděl téměř všech předkapel, a to pískot lidí, kteří jsou natěšení na hlavní program. Eddie Stoilow do role předkapely pasovali také proto, že jejich repertoár je v angličtině a na OneRepublic přišlo hodně cizinců.

OneRepublic zahájili svou show skladbami z druhé desky Wake Up. Stejně jako album i koncert otevíral song Made For You a po něm následovaly All The Right Moves a Everybody Loves Me. První skladbou z velmi úspěšného alba Dreaming Out Loud, jenž v SaSaZu zazněla, byla hitová Stop And Stare, která poprvé výrazně rozezpívala nadšeně se bavící diváky. O opravdovém chorálu lze hovořit v případě nahrávky Apologize, při kterém byl zpěvák Ryan Tedder úplně zbytečný. Publikum celý hit odzpívalo za něj. Podobně tomu bylo i v přidávaném medley, kde nejvíce zaujal song Stand By Me, jehož původním autorem je Ben E. King, ale pravděpodobně nejznámější verze pochází od Johna Lennona.

2_one_republicPozitivního přijetí se dočkal i zatím poslední singl Good Life. Nová písnička Life In Color, kterou Američani v Praze představili, potvrdila, že OneRepublic jsou kapelou, která umí psát rockové hity. Mají potenciál stát se takovými menšími Coldplay nebo dokonce U2. OneRepublic kromě melodického poprocku předvedli show, jež diváky opravdu bavila. Ryan Tedder výborně komunikoval s publikem. Připomněl, že OneRepublic navštívili Prahu už podruhé. Nezapomněl se vyznat ze svého obdivu k našemu hlavnímu městu. Podával si ruce s diváky v prvních řadách a jako správný rocker lozil po reproduktorech, aby pozdravil i VIP návštěvníky na ochozu. Někdo bude namítat, že OneRepublic jsou kapelou pro holky. Možná že je to pravda, ale co na tom záleží, když svou práci odvádějí dobře.

Dobré vystoupení mělo i tři malé „mouchy“. První z nich je, že koncert byl dost krátký. Sedmdesát minut je na OneRepublic málo. Kapela by klidně mohla hrát i o půl hodiny déle. Další výtky se vážou spíše k prostoru, kde se koncert odehrával. Působí velice dobře, když je vidět, že sál je vyprodaný a kapela je žádaná, ale kdo neměl to štěstí a nedostal se na taneční plochu a stál blíž k bočním barům, měl přebasovaný zvuk, jak kdyby poslouchal kapelu někde za zavřenými dveřmi. Lépe mohla být zvládnutá i klimatizace sálu. Největší a hlavní devízou koncertu bylo, že SaSaZu umožnilo návštěvníkům mít kapelu jako na dlani. Takových koncertů je u nás zatím málo.

Setlist: Made For You; All the Right Moves; Everybody Loves Me; Stop and Stare; Lullaby; Rollin in the Deep; Apologize; All this Time / Missing Persons; Good Life; Life in Color; Marching On; Secrets; Medley; Waking Up

6/7
text: Daniel Maršalík, foto: Angelika Špicarová

0,00