LIVE: Sázavafest zakončili Hurts a The Subways, nejlepší tečky na závěr

Vydáno 07.08.2011 | autor: redakce

Sobotní odpoledne na Sázavafestu se neslo ve znamení českých kapel. Návštěvníkům zahrál písničkář Tomáš Klus, oblíbenci publika UDG, na pódiu se podruhé během festivalu objevil i Dan Bárta, tentokrát s kapelou J.A.R..

LIVE: Sázavafest zakončili Hurts a The Subways, nejlepší tečky na závěr LIVE: Sázavafest zakončili Hurts a The Subways, nejlepší tečky na závěr

dsc_5584Ke slovu se dostala i jediná benešovská kapela The Linings, která začala lehce před třetí hodinou odpolední. Z EP Will You Dance With Me, se kterým jim pomáhal Destroyer z The Prostitutes, zahráli stejnojmenný song a jako další My Girl. The Linings už mají několik skalních fanoušků, kteří se na jejich koncert pomalovali kníry, jenž kapela na začátku používala jako svoje logo. Jejich energický mix elektra a punku je parádní, snad dají brzo dohromady celou desku.

Spolu s přicházející nocí dorazili i Tata Bojs, jejichž show jako vždy neměla chybu. Mardoša předvedl obvyklou sérii kaskadérských skoků a nevyčerpatelnou energii, Milan Cais zatančil ve stoje na své židličce a divákům nabídli nálož osvědčených hitů jako Attention aux hommes, Šťastnější nebo Pěšáci v kombinaci s novými písněmi z alba Ležatá osmička, které vyšlo letos v červnu a sklízí více než pochvalné recenze.

Podívejte se na fotoreport ze čtvrtečního večera na Sázavafestu ZDE.

dsc_5782Mezitím se už na hlavní stagei připravovali britští Hurts, kteří zaslouženě patřili mezi hlavní headlinery festivalu. Jejich show se spolu s The Subways stala vrcholem celého festivalu, i když šlo spíše o poklidnější vystoupení. Zpěvák Theo Hutchraft má charizmatu na rozdávání a tak ho do nadšeného davu posílal ve velkém spolu se svým bezchybným, chvílemi patetickým hlasem a několika bílými růžemi. V černém outfitu s napomádovanými vlasy působil majestátně až upírsky a i repertoár Hurts je spíš dramaticky temnější, dokázali dav dostat do varu a sklidit nadšené ovace, obzvlášť, když na stage přinesl českou vlajku.. Během show zazněly hity jako Evelyn, Stay nebo Wonderfull Life z rok starého debutového alba Happiness. Pro ty, kteří na jaře propásli jejich klubový koncert v Lucerna Music Baru, i skvělou atmosféru na Sázavafestu, máme dobrou zprávu – Hurts se letos do Čech vrátí ještě jednou, a to již 8. října, kdy si vyzkoušejí prostory Velké Lucerny. Doufejme jen, že spolu s The Subways, kteří se do Čech také vracejí čím dál častěji, nezískají nálepku kapel z zajímavých pouze pro české publikum, jejichž hvězda ve světě už pohasíná, jak se to stalo například Kosheen nebo Stereo MCs.

Podívejte se na fotoreport z pátečního večera na Sázavafestu ZDE.

dsc_5871Mezi dvěma zlatými hřeby večera následovala vsuvka v podání české klasiky Chinaski. Spousta příznivců britské hudební scény si nechtěla kazit dokonalý dojem z Hurts a tak jejich koncert rovnou odpískala. Nutno přiznat, že i pro ty, kteří mají k Chinaski sentimentální vztah, byla jejich show jen slabou a neuspokojivou vatou. Kotel však měli jako na každém koncertě pořádný a většinu songů odzpívali fanoušci s kapelou, „Umělci z Prahy" předvedli jako vždy nálož všech svých hitů, zástupy lidí si však ke konci radši šli hlídat místa na hlavní stage.

The Subways přijeli s perfektní náladou a vedle Hurts patřili oprávněně k tahákům sobotního programu. Kromě osvědčených songů jako Rock&Roll Queen, Oh Yeah a Mary zahráli hned tři věci (It´s a Party, Celebrity, We Don´t Need Money to Have a Good Time) z chystané desky Money & Celebrity, kterou připravují společně s britským producentem Stephenem Streetem, jenž má na kontě alba Blur nebo The Smiths. Zpěvák Billy i Charlotte navíc ukázali, že si za poslední rky vypěstovali k Čechám úzký vztah, když se s fanoušky snažili dsc_6190komunikovat lámanou češtinou. Kromě klasického "Děkuji" se naučili i další fráze jako třeba "Skákejte!" nebo "Jak se máte?". Před koncem koncertu si Billy, aktuálně s červenou barvou vlasů, nemohl odpustit stagediving mezi lidi, dvakrát během koncertu vytvořili fanoušci docela slušný circle pit. Poslední song It´s A Party věnoval Billy asi největší fanynce kapely v první řadě přímo naproti němu, která za nepřetržitého skákání poctivě odezpívala každou píseň.

Podívejte se na fotoreport ze sobotního večera na Sázavafestu ZDE.

Festival pro nás skončil s vystoupením Xindla X na druhé z hlavních stageí, k jeho písničkářství plném podivných slovních obratů jsem nikdy nenašla cestu, takže pověstná tečka na závěr byla spíš utrpením.

text: Katka Nováková a Marta Pušová, foto: David Karas (Techno.cz)

0,00